Ekonomski pregled, Vol. 62 No. 1-2, 2011.
Prethodno priopćenje
UTJECAJ STRATEŠKIH ČIMBENIKA NA USPJEŠNOST POSLOVANJA PODUZEĆA U HRVATSKOJ TEKSTILNOJ I ODJEVNOJ INDUSTRIJI
Ivan-Damir Anić
Edo Rajh
Ivan Teodorović
Sažetak
U radu autori analiziraju razlike i sličnosti u strategijama prerađivačkih poduzeća iz hrvatske tekstilne i odjevne industrije. Analiza se zasniva na anketi koja je obuhvatila 80 poduzeća. Podaci su analizirani
k-mean klaster analizom, analizom varijance i hi-kvadrat testom. Rezultati upućuju na zaključak da poduzeća iz tekstilne i odjevne industrije u Hrvatskoj primjenjuju dvije glavne strategije: strategiju niskih troškova i strategiju orijentiranu na vrijednost. Strategija niskih troškova podrazumijeva niže materijalne
troškove, naglasak na lohn poslove i niži udio vlastitih marki u prihodima. Strategija orijentirana na vrijednost podrazumijeva orijentaciju na proizvodnju vlastitih proizvoda, razvijanju vlastitih marki i više razine materijalnih troškova. Rezultati istraživanja također upućuju i na zaključak da strategija orijentirana na vrijednost rezultira većom razinom dodane vrijednosti po zaposleniku, većim prihodom od prodaje po zaposleniku i većom profitabilnošću prodaje (ROS). Proizvođači se mogu koristiti ovom strategijom kao odgovorom na povećanu cijenovnu konkurenciju i kao sredstvom postizanja konkurentske prednosti na tržištu.
Ključne riječi
Hrvatska; tekstilna i odjevna industrija; konkurentska strategija; rezultati poslovanja
Hrčak ID:
64984
URI
Datum izdavanja:
1.3.2011.
Posjeta: 3.472 *