Pregledni rad
https://doi.org/10.5559/di.20.1.13
HOMEROVE ODGOJNE VRIJEDNOSTI
Marko PRANJIĆ
orcid.org/0000-0001-7072-0300
; Hrvatski studiji, Zagreb
Sažetak
Autor priloga poseže za najreprezentativnijim djelima
europske kulture iz vremena rane antike, Homerovom
Ilijadom i Odisejom. Cilj mu je pokazati da se njihovi
pojedini dijelovi mogu iščitavati i interpretirati ne samo
književno, iako su to prije svega epska književna djela, nego
i pedagoški. Metodom detektiranja upozorava na pojedina
pjevanja i u sklopu njih određene stihove, a potom
hermeneutski, odnosno analitički, upozorava na njihovu
odgojnu i pedagošku težinu ili značenje te ih istodobno
interpretira u skladu sa suvremenim dostignućima odgojnih
znanosti. Kao glavnom okosnicom svog istraživanja poslužio
se kriterijem motrenja ljudskog odrastanja u Homerovo
vrijeme kroz životne dobi: djetinjstvo, preadolescencija,
adolescencija, ali i govora o uzoru i slavi. U vremenu kad se
zbog određene prakse življenja dovode u pitanje pojedine
društvene, a samim tim i odgojne, vrijednosti ne toliko na
razini odbacivanja načela koliko na praksi koja ga uvijek ne
slijedi, upućuje se na izvore kako bi se vidio nastanak i
življenje vrijednosti u počecima europskoga civilizacijskog
kruga, kojemu pripada i Hrvatska.
Ključne riječi
Homer; novorođenče; dječak; mladić; odgoj; odgajanik; odgajatelj
Hrčak ID:
65361
URI
Datum izdavanja:
17.3.2011.
Posjeta: 5.721 *