Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Analiza mogućnosti smanjenja emisija čađe i NOx na suvremenim sporohodnim dizelskim dvotaktnim motorima

Tomislav SENČIĆ orcid id orcid.org/0000-0001-5011-7344 ; Tehnički fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 2.205 Kb

str. 525-533

preuzimanja: 931

citiraj


Sažetak

Smanjenje emisija dušikovih oksida i čađe uz povećanje stupnja djelovanja
glavni su ciljevi kod razvoja suvremenih dizelskih motora. Proizvođači velikih
brodskih motora razvijaju sustave koji omogućuju veliku fleksibilnost u radu i
različite strategije koje omogućuju postizanje spomenutih ciljeva. U tu svrhu se
osim mjerenja koriste kompjutorske simulacije. Za proračun tvorbe štetnih tvari
najprikladnije su 3D numeričke simulacije. Veliki brodski motor specifičan je
zbog svojih dimenzija, zbog goriva koje koristi, zbog smještaja rasprskača te
zbog male brzine vrtnje.
U radu je razvijen model velikog brodskog motora pomoću OpenFOAM
programskog kompleta alata. Ugrađen je model teškog goriva i model za čađu.
Korigirani su parametri modela mlaza. Testiran je čitav raspon proračunskih mreža
različitih karakteristika. Validacija je vršena na komori izgaranja konstantnog
volumena, na vozilskom motoru i konačno na velikom brodskom motoru.
Nakon što je postignuto zadovoljavajuće poklapanje s eksperimentalnim
mjerenjima, izvršena je serija numeričkih simulacija pri čemu su analizirane
mogućnosti smanjenja emisija. Korištene su strategije smanjenja temperature
ispirnog zraka, recirkulacije ispušnih plinova te alternativnih strategija
ubrizgavanja goriva. Sve analizirane metode rezultirale su smanjenjem emisije
štetnih tvari.
* Obranjena doktorska disertacija (2010.)

Ključne riječi

Emissions; Nitrogen oxides; Soot; Two stroke low-speed diesel engine; 3D numerical simulation

Hrčak ID:

66560

URI

https://hrcak.srce.hr/66560

Datum izdavanja:

29.10.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.215 *