Review article
https://doi.org/10.3935/rsp.v20i1.1117
Predškolski odgoj i obrazovanje kao socijalna investicija
Jelena Baran
; Department of Social Work, Faculty of Law, University of Zagreb
Abstract
U radu se razmatra institucionalizirani predškolski odgoj i obrazovanje kroz pregled postojećih istraživanja o utjecajima pohađanja predškolskih ustanova na kognitivni i socijalni razvoj djeteta te kroz pregled analiza troškova i koristi programa ranog razvoja za djecu slabijeg socio-ekonomskog statusa. Pohađanje predškolskih ustanova pozitivno je utjecalo na kognitivni razvoj djeteta u smislu bolje pripremljenosti polaznika za školu, pri čemu se posebno ističe važnost kognitivno usmjerenog kurikuluma i veličine grupe. U pogledu socijalnog razvoja ishodi su ovisili o kvaliteti predškolske ustanove te o tome jesu li sami autori tumačili određeno ponašanje kao problematično ili kao socijalno kompetentno. Predškolski programi ciljani na djecu vrlo slabog socio-ekonomskog statusa polučili su visoke stope povrata jer su proizveli značajne promjene u životnim šansama polaznika, dok su za univerzalne programe u literaturi izrađene tek procjene te nema jedinstvenog odgovora o tome proizvode li ekonomski povrat uloženih sredstava.
Keywords
predškolski odgoj i obrazovanje; kognitivni razvoj; socijalni razvoj; programi ranog razvoja; analiza troškova i koristi
Hrčak ID:
100482
URI
Publication date:
15.4.2013.
Visits: 6.961 *