Skip to the main content

Meeting abstract

RODITELJ KAO NASTAVNIK – OSPOSOBLJAVANJE RODITELJA ZA PROCES ŠKOLOVANJA KOD KUĆE

Sandra Bjelan ; Filozofski fakultet u Sarajevu, Univerzitet u Sarajevu, Bosna i Hercegovina



Abstract

Poslovi budućnosti zahtijevat će kompetentne ljude, a život u XXI. stoljeću odgovornog i sposobnog građanina svijeta. Kako bi svojoj djeci osigurali jednake šanse na tržištu rada i osposobili ih za aktivno sudjelovanje u društvenom životu zajednice, roditelji sve češće odgovornost za školovanje i obrazovanje svoje djece preuzimaju na sebe. To se ogleda u odlukama koje se odnose na škole u kojima će se dijete školovati, ali i u ulogama koje preuzimaju kako bi maksimalno participirali u školovanju svoje djece.
Kako se i potrebe na tržištu rada ubrzano mijenjaju, roditelji sve češće imaju više slobodnog vremena u tijeku radnog dana, fleksibilno radno vrijeme ili svoje poslove i radne zadatke obavljaju od kuće. Tako je školovanje kod kuće alternativna forma školovanja nastala iz različitih potreba i u nekim zemljama uspješno provedena već niz godina, no u našoj zemlji takva mogućnost još ne postoji. To nikako ne znači da o ovom fenomenu ne treba već sada govoriti i pripremati se.
Kako se roditelj već sutra može naći u ulozi nastavnika, cilj je ovog rada napraviti uvid u nastavničke kompetencije nužne roditelju kako bi uspješno realizirao nastavni proces kod kuće. Nastavničke kompetencije date su u obliku ISSA pedagoških standarda koji će biti prizma za promatranje i opisivanje spomenutog fenomena te osnova za promišljanje o tome na koji način će se pripremati roditelje, odrasle polaznike, za nove uloge.

Keywords

Roditelj; nastavnik; školovanje kod kuće; nastavničke kompetencije; ISSA pedagoški standardi

Hrčak ID:

104255

URI

https://hrcak.srce.hr/104255

Publication date:

12.12.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 1.476 *