Meeting abstract
OBRAZOVANJE ODRASLIH U 21. STOLJEĆU
Petja Janžekovič
; Public University of Ptuj – Educational Centre for Adults, Ptuj, Slovenia
Abstract
Budućnost obrazovanja nalazi se u modernim društvenim i obrazovnim mrežama, vrlo ovisnima o upotrebi informacijsko-komunikacijskih tehnologija (IKT-a). Promocijom korištenja IKT-a u obrazovanju stvaramo osnovu za buduće naraštaje. Promotori obrazovanja putem učenja na daljinu i svih njegovih prednosti (ali i prepreka) mogu biti samo oni koji ih stvarno trebaju: male zemlje s rijetko naseljenim područjima i niskim prihodima, osobe koje su napustile školovanje i nezaposleni. Zašto? Iako EU izražava svoju usmjerenost prema "virtualnom obrazovanju", u stvarnosti još nisu dostupni korisnički orijentirani obrazovni sustavi koji će omogućiti mekani prijelaz s paleontoloških obrazovnih metoda u 21. stoljeće: nužnost cjeloživotnog učenja kao prioritet za socijalnu koheziju te važnost EU podrške za neformalno obrazovanje (koje bi, dakle, trebalo biti temeljeno na IKT-u, fleksibilno i, u prvom redu - besplatno). Nalazimo se u situaciji non plus ultra – samo prilagodba postojećih metoda učenja i standardizacija e-učenja kao ravnopravnog klasičnim metodama obrazovanja može nas odvesti u budućnost, no realnost danas kao da se još snažno drži za čvrstu podlogu didaktičkih i metodoloških struktura obrazovanja. Ciljevi u skoroj budućnosti: podrška za mreže za učenje na daljinu, motivirani nastavnici sa stručno usavršenim sposobnostima za primjenu virtualnih učionica i metodologija za e-učenje, unapređenje didaktičkih metoda iz ex-catedra u off-catedra metode te sofisticirane metode komuniciranja sa sudionicima u cjeloživotnom učenju.
Keywords
Moderna didaktika s IKT podrškom; cjeloživotno učenje; open-source dostupnost
Hrčak ID:
104262
URI
Publication date:
12.12.2011.
Visits: 2.206 *