Skip to the main content

Meeting abstract

ODRŽAVANJE TRENINGA U VIŠEJEZIČNOM OKRUŽENJU: ISKUSTVA IZ PILOT PROJEKTA INFORMATIZACIJE ŠKOLSKOG SUSTAVA NA KOSOVU

Dragana Kupres ; Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet
Daliborka Pašić ; Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet



Abstract

U radu su opisana iskustva stečena tijekom održavanja niza radionica o e-učenju namijenjena ravnateljima osnovnih i srednjih škola, zaposlenicima općinskih ureda za obrazovanje, djelatnicima ministarstva obrazovanja te nastavnicima u sklopu pilot-projekta informatizacije školskog sustava na Kosovu. Okruženje u kojemu su se odvijale radionice specifično je po mnogočemu. S jedne strane, riječ je o bremenitom edukacijskom sustavu s nedovoljno razvijenom infrastrukturom i velikim brojem učenika te multikulturalnim okruženjem, uključujući etnički kombinirane, ali i izolirane škole. No s druge strane, tu je i desetogodišnja prisutnost donatorskih organizacija i fondova za unaprjeđenje obrazovanja. Dodatnu kompleksnost održavanju radionica postavile su same propozicije projekta, koje su pretpostavljale uključivanje različitih etničkih zajednica: većinskog albanskog naroda te srpskog, turskog i bošnjačkog naroda. Budući da su polaznici radionica bili pripadnici svih navedenih naroda, bilo je potrebno osigurati prijevod na različite jezike. U radu su opisane metode koje su korištene za organizaciju grupnog rada, razvoj vrlo dinamičnih diskusija, razmjenu povratnih informacija između trenera i polaznika te držanje pozornosti velikog broja sudionika usmjeravanjem prema pozitivnom načinu razmišljanja. Primjena ovih metoda pokazala je potrebu za velikom fleksibilnošću, strpljivošću i znanjem trenera, stoga je posebna pozornost u radu posvećena kompetencijama trenera potrebnih za održavanje treninga u višejezičnom okruženju.

Keywords

Višejezičnost; multikuturalnost; kompetencije trenera; komunikacija; grupni rad; prevođenje

Hrčak ID:

104268

URI

https://hrcak.srce.hr/104268

Publication date:

12.12.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 811 *