Skip to the main content

Meeting abstract

ANDRAGOGIJA VS. PEDAGOGIJA

Đurđa Leš
Nevenka Fabijanić



Abstract

Podučavanje je staro koliko i ljudski rod. No načini podučavanja razvijaju se i na neki način poboljšavaju i usklađuju s novim spoznajama i tehnologijama. Za razliku od pedagogije o kojoj se uvijek govori kad se odgaja, obrazuje, uči i podučava, andragogija je za većinu i dalje nepoznanica, iako se njome znanstvenici ozbiljnije bave još od sredine 19. stoljeća. U osnovnoj podjeli, kad se govori o pedagogiji, govori se o klasičnom principu nastave, tzv. ex cathedra, a kad se govori o andragogiji, misli se na pristup učenju radioničkog tipa uz aktivno sudjelovanje polaznika (Rachal, 1994.). Uče li djeca i odrasli različito, ili ne? To je jedno od osnovnih pitanja na koje želimo ponuditi odgovore. Želimo analizirati sličnosti i razlike između pedagogije i andragogije s ciljem kreiranja modela strategija podučavanja za predavače koji rade s odraslim polaznicima (uključujući i predavače na fakultetima) kako bi podučavali učinkovitije i stvorili sredinu koja je dovoljno poticajna i motivirajuća za polaznike.

Keywords

Pedagogija; andragogija; cjeloživotno učenje; djeca, odrasli

Hrčak ID:

104270

URI

https://hrcak.srce.hr/104270

Publication date:

12.12.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 3.671 *