Skip to the main content

Meeting abstract

KOMPETENCIJE NASTAVNIKA U OBRAZOVANJU ODRASLIH U ODNOSU NA EUROPSKI KVALIFIKACIJSKI OKVIR

Paul Roeders ; Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih



Abstract

Opisan je okvir kompetencija za nastavnike u obrazovanju odraslih na temelju sinteze međunarodnih nastojanja, prvi korak u njegovoj prilagodbi na hrvatsku situaciju korištenjem participatorne metodologije te primjer njegove primjene. Predloženi okvir sadrži 50 kompetencija, organiziranih u šest temeljnih kompetencija: (1) olakšavanje inovativnog učenja i poučavanja s polaznikom u središtu; (2) procjenjivanje i praćenje procesa učenja i njegovih ishoda; (3) osmišljavanje i provođenje programa, rasporeda, materijala za osposobljavanje i didaktičkih metoda; (4) osiguravanje usmjeravanja i savjetovanja polaznicima; (5) formiranje partnerstva unutar i van vlastite ustanove i (6) rad na vlastitom profesionalnom razvoju i kreativnosti. Od 50 opisanih kompetencija njih 23 odgovara šestom stupnju kompetencija, kako su definirane u Europskom kvalifikacijskom okviru, a ostalih 27 odgovara sedmom stupnju u ovom okviru. Objašnjena je primjena okvira kompetencija za kontinuirani profesionalni razvoj nastavnika u obrazovanju odraslih te njegova funkcija osnove kvalifikacijskog okvira za ovu profesiju. Naznačeni su daljnji koraci u procesu vrednovanja/prilagodbe okvira kompetencija.

Keywords

Kompetencije nastavnika u obrazovanju odraslih; kontinuirani profesionalni razvoj; obrazovanje nastavnika temeljeno na kompetencijama; okvir kompetencija; temeljne kompetencije; participatorni pristup; kvalifikacijski okvir

Hrčak ID:

104906

URI

https://hrcak.srce.hr/104906

Publication date:

12.12.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 1.343 *