Meeting abstract
VOĐENJE U ODGOJNO-OBRAZOVNIM PROCESIMA
Esmeralda Sunko
; v
Abstract
U okviru menadžmenta odgoja i obrazovanja kao stručnog područja, uz odgojno-obrazovne organizacije vezana su brojna pitanja koja se odnose na kvalitetu funkcioniranja i njezinu učinkovitost. Uloga vođenja odgojno-obrazovnih organizacija otvara mnoga pitanja vezana uz zakonodavnu regulaciju djelatnosti, pitanja institucijskog položaja, partnerstva i odgojno-obrazovnih procesa. Ispitivanje prikazano u radu bavi se procesima unutar dviju akcijskih skupina zasebno, koje se mogu povezati s boljim komunikacijskim i socijalnim ishodima. Kvantitativnim ispitivanjem obuhvaćeno je 108 ispitanika, vodeći pri tom računa da su ispitanici djelatnici škola u kojima je prethodno provedeno akcijsko istraživanje. Ispitivani odnosi među pojavama imaju atributivna obilježja. Hi-kvadrat (Χ2) testom ispitala su se odstupanja opažanih frekvencija prema: školi u kojoj je bilo ispitivanje, kronološkoj dobi ispitanika, njihovoj stručnoj spremi, području njihova djelovanja (razredna, predmetna nastava ili srednja škola), radnom stažu i komunikacijskoj edukaciji temeljenoj na NLP-tehnikama.
Ispitanicima je važan činitelj u objašnjenju povjerenja prema institucijama vođa te organizacije (ravnatelj), a ne kako se u problemima očekivalo, stručnost i kompetencija djelatnika organizacije i njihov rad. Drugim riječima, što je manje povjerenja u vođu škole, to je manje povjerenja u cjelokupan školski sustav i njezino djelovanje.
Keywords
Menadžment; vođenje; odgojno-obrazovni proces; školski sustav
Hrčak ID:
104907
URI
Publication date:
12.12.2011.
Visits: 1.739 *