Skip to the main content

Review article

DVIJE FAZE OBRAZOVNE POLITIKE U HRVATSKOJ NAKON 1990. GODINE

Tihomir Žiljak orcid id orcid.org/0000-0002-0895-5157 ; Pučko otvoreno učilište Zagreb


Full text: croatian pdf 283 Kb

page 7-23

downloads: 3.716

cite


Abstract

Autor opisuje faze obrazovnih politika u Republici Hrvatskoj nakon
1990. godine. Dva desetljeća dijeli u dvije osnovne faze: (1) fazu razgradnje naslijeđenog sustava i nesustavnih promjena u 1990-tim godina te (2) fazu rasprava, izrade i implementacije strategije u procesu europeizacije nakon 2000-te godine. Kriterije razlikovanja faza temelji na Howlettovim elementima uspješnosti javnih politika (programi, procesi politika i političke okolnosti).
U svakoj fazi analiziraju se osnovne političke okolnosti, programski
ciljevi, akteri, instrumenti te načini implementacije određenih politika.
Autor zaključuje da se paralelno mijenjaju ciljevi na europskoj razini i ciljevi hrvatskeo brazovne politike te se događa dvostruku prijelom. U europskoj obrazovnoj politici se događa ulazak obrazovanja u središte političkog interesa uz prioritet izgradnje društva znanja cjeloživotnim učenjem. U Hrvatskoj se obrazovni prostor, koji je ispražnjen od socijalističkog sustava vrijednosti i ciljeva, ispunjava novim europskim ciljevima i modelima. Autor zaključuje
da su na djelu dva oblika djelovanja u procesu europeizacije: mijenjanje pod pritiskom politike uvjetovanja i transnacionalnih poticaja i pretpristupnih programa te, drugi oblik, nastojanje da se djeluje prikladno (europski i moderno) uz učinke socijalizacije, imitiranje, korištenje tuđih iskustava.

Keywords

Obrazovna politika; Hrvatska; europeizacija; promjene

Hrčak ID:

104939

URI

https://hrcak.srce.hr/104939

Publication date:

20.6.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 6.407 *