Skip to the main content

Professional paper

Aktivno učenje: put prema uspješnom odgoju i obrazovanju

Senka Gazibara orcid id orcid.org/0000-0002-6715-6507 ; Department of Pedagogy, Faculty of Philosophy in Osijek


Full text: croatian pdf 1.048 Kb

page 375-389

downloads: 1.340

cite


Abstract

U radu se holističkim i pedagoškim pristupom analizira aktivno učenje kao put prema uspješnom odgoju i obrazovanju. U današnjem društvu promjena i iznimno brze akumulacije znanja aktivno je učenje u odgojno-obrazovnim ustanovama imperativ za razvoj samostalnih, kreativnih, slobodnih, uspješnih pojedinaca i odgovornih građana. Naglašava se samoodređenje, samorad, samoorganizacija i samoupravljanje koje potiče modele aktivnog učenja, kao konstruktivistički model učenja i nastava usmjerena na djelovanje (integrativno učenje), učenje usmjereno na učenika, cjelovito učenje, iskustveno i suradničko učenje. Naime, kvalitetne i uspješne promjene u odgoju i obrazovanju, smatraju brojni znanstvenici (Bruner, 2000.; Stoll i Fink, 2000.; Hentig, 2007.), moguće je postići promjenom kulture učenja uvažavajući cjelovitost i integrativnost ljudskog bića, osobito u kontekstu cjeloživotnog obrazovanja koje integrira sve tri domene učenja: kognitivnu, afektivnu i psihomotoričku te različite stilove, strategije, metode i postupke učenja. Na taj način do punog izražaja dolaze spoznajni, doživljajni i djelatni interesi učenja, odnosno, uvažava se činjenica da čovjek uči, razmišlja, osjeća i djeluje na različite načine. A upravo se aktivnim učenjem u suvremenoj školi potiče trajno razvijanje znanja, vještina i sposobnosti (kompetencije) učenika.

Keywords

aktivno učenje; cjelovito učenje; holistički i pedagoški pristup; integrativno učenje; usmjerenost na učenika

Hrčak ID:

105358

URI

https://hrcak.srce.hr/105358

Publication date:

15.7.2013.

Article data in other languages: english italian

Visits: 5.278 *