Skip to the main content

Other

Tko nam to dolazi? Korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) i stilovi učenja kod novoupisanoga naraštaja studenata FER-a

Jadranka Lisek orcid id orcid.org/0000-0002-5497-0796 ; Fakultet elektrotehnike i računarstva, Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Tihana Brkljačić ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 338 Kb

page 29-52

downloads: 829

cite


Abstract

Tijekom ljeta 2011. novoupisanim studentima FER-a ponuđen je mrežni portal www.fer.unizg.hr/dobrodosli kao elektronička premosnica od srednjoškolskog prema akademskom obrazovanju. Anonimnim mrežnim anketnim upitnikom nastojalo se istražiti zadovoljstvo ponuđenim portalom te otkriti obilježja novoupisanoga naraštaja studenata tj. u kojem obimu njihov profil odgovara nazivima kojima su u literaturi imenovani (Homo zappiens, digitalni urođenici/digitalni domaćini, net generacija, ygeneracija, millennials, nano itd.). Studenti koji su sudjelovali u ovom istraživanju većim su dijelom počeli rabiti računalo u prvim razredima osnovne škole. U kasnijim Većina studenata osjeća se bolje kada ima Internet pri ruci, a on im je vrlo važno sredstvo pri uspostavi i održavanju socijalnih kontakata. Studenti koji su računalo počeli koristiti u ranijoj dobi, pokazuju trendove više holističkog pristupa učenju, većeg opsega pažnje, nelinearnog učenja, izvršavanja više zadataka istovremeno (multitasking) i doživljavanja učenja kao igre što odgovara Prenskyjevom modelu razlika Homo sapiensa i Homo zappiensa. Značajne razlike između studenata koji su ranije i kasnije počeli koristiti računalo nađene su s obzirom na linearnost učenja, što govori u prilog hipotezi da se sklonost k linearnom načinu učenja razvija prije Piagetove faze formalnih operacija. Ideju portala www.fer.unizg.hr/dobrodosli osmislila je i provela Središnja knjižnica FER-a kao jednu od usluga u preoblikovanju knjižnične djelatnosti.

Keywords

visokoškolska knjižnica; smjernice djelovanja; novi naraštaj korisnika; učenje; Homo zappiens; digitalni urođenici/digitalni domaćini; net generacija; portal www.fer.unizg.hr/dobrodosli

Hrčak ID:

106572

URI

https://hrcak.srce.hr/106572

Publication date:

12.3.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 2.563 *