Review article
Franšizno poslovanje - stanje u Hrvatskoj
Aleksandar Erceg
; Saponia d.d. Osijek
Ivana Čičić
; Faculty of Economics of University of Osijek
Abstract
Franšiza se javlja kada tvrtka (davatelj franšize) svoje trgovačko ime (brend) i svoj način (sistem poslovanja, know-how) daje na korištenje određenoj osobi ili grupi (primatelju franšize) koja se slaže da će poslovati u skladu s uvjetima ugovora o franšizi. Brojne su podjele i vrste franšize s kojima se susrećemo u istraživanjima i praksi. Razlozi korištenja franšiznog poslovanja najčešće se opisuju korištenjem dviju teorija: agencijskom teorijom i teorijom nedostatka potencijala (resursa). Franšizno poslovanje ima veliki utjecaj na gospodarstvo u svijetu. U Hrvatskoj je franšizno poslovanje u ranoj fazi razvoja te je potrebno djelovati na poduzetnike kako bi se ovaj poslovni model proširio kao način rasta i širenja poslovanja (davatelji franšize)
odnosno samostalnog ulaska u poduzetništvo (primatelji franšize).
Rad se sastoji od dva dijela. U prvom dijelu promatra se franšizno poslovanja (definicija, teorijski okvir i franšiza u Hrvatskoj), a u drugom dijelu se prikazuje primjer franšiznog poslovanja u Hrvatskoj.
Keywords
franšizno poslovanje; rast i širenje poslovanja; davatelji franšize; primatelji franšize; franšiza u Hrvatskoj
Hrčak ID:
108227
URI
Publication date:
24.7.2013.
Visits: 10.940 *