Conference paper
Religija, škola i društvo. Elementi za nužne inovacije u izobrazbi vjeroučitelja u Europi
Bert Roebben
; Institut für Katholische Theologie, Fakultät Humanwissenschaften und Theologie, Technische Universität Dortmund
Abstract
Društvena kohezija uključuje raspravu o svemu što se izravno odnosi na čovjeka: o životnim iščekivanjima, temeljnim vrijednostima i smislu života. Škola, kao "mikrokozmos" u našim složenim i pluraliziranim društvima, i vjeronaučna poduka – u našem tipičnom europskom uređenju – u državnoj školi, mjesta su "par excellence" za usvajanje komunikacijske kompetencije. Autor smatra da djecu i mlade treba podučavati kako mogu živjeti i učiti jedan od drugoga. Osim toga, temeljno je pravo djece usvajanje kompetencija i utemeljenje vlastitoga religioznog ili nereligioznog stajališta. Bez tog osobnog dostojanstva i prilagodljivosti (mišljenjima i vjerovanjima u društvu) ne bi bilo nikakve istinske rasprave. Rasprava pretpostavlja drugotnost svake pojedine osobe. Moderna škola može ponuditi otvoreno područje za bolje upoznavanje te razboritu i neovisnu obranu vlastite religije u tom odnosu. Zbog toga bi moderno obrazovanje za vjeroučitelja trebalo promicati društveno-komunikacijsku, objektivno-heurističku te posebice osobno-egzistencijalnu kompetenciju budućeg vjeroučitelja. Taj trostruki odnos predstavlja novinu u razvoju područja europskog obrazovanja. O tome se u članku raspravlja u četiri koraka koja uključuju riječ o religiji unutar školskog obrazovnog poslanja, religijski materinski jezik u školi, odnos prema međureligijskim razlikama u školi i inovacije u obrazovanju vjeroučitelja.
Keywords
vjeronauk; međureligijsko učenje; izobrazba vjeroučitelja
Hrčak ID:
111729
URI
Publication date:
24.6.2012.
Visits: 1.590 *