Preliminary communication
Vjeronauk u školi. Predmet koji odgaja i obrazuje
Abstract
Članak sadrži razmišljanja u povodu dvadesete obljetnice ponovnog uvođenja vjeronauka u hrvatske škole, s posebnim osvrtom na srednjoškolski vjeronauk. U prvom je dijelu nekoliko misli nastalih prigodom osme obljetnice, a u drugome je riječ o razmišljanjima nakon dva desetljeća. Riječi o počecima ujedno su i prisjećanje na sve što je trebalo učiniti: odrediti kakav će to biti predmet, tko će ga predavati, kako će se pripremiti vjeroučitelji. Ujedno je valjalo pripremiti i nove planove, programe, udžbenike i pomagala, ali i osnovati odgovarajuće ustanove, kao što su npr. nacionalni i biskupijski katehetski uredi. U završnom dijelu iznose se prijedlozi kojima se potiče promicanje katehetike i religijske pedagogije odnosno župne kateheze i školskog vjeronauka, kao i odgoja i obrazovanja uopće. U tu svrhu valja razmišljati o još aktivnijem uključivanju vjeronauka i vjeroučitelja u novu evangelizaciju, uz promicanje zajedničkog oduševljenja i crkvenosti. Današnji i sutrašnji vjeroučitelj pozvan je da bude stručnjak i svjedok, a poželjno je i njegovo veće angažiranje na području priopćivanja.
Keywords
vjeronauk; vjeroučitelj; katehetika; religijska pedagogija; nova evangelizacija; odgoj i obrazovanje; oduševljenje; crkvenost
Hrčak ID:
112573
URI
Publication date:
8.9.2011.
Visits: 1.748 *