Skip to the main content

Review article

Biblija u školi. Doprinos Biblije ljudskoj, kulturalnoj i religioznoj formaciji učenika

Cesare Bissoli ; Università Pontificia Salesiana, Rim, Italija


Full text: croatian pdf 660 Kb

page 130-140

downloads: 349

cite


Abstract

Autor objašnjava zašto je potrebno proučavati Bibliju u školi i u školskom vjeronauku. Biblija je povezana s korijenima Europe i njezina identiteta. Proučavanje i upoznavanje Biblije ujedno je i doprinos izgradnji humanijeg i istinoljubivijeg svijeta. Mjerilo za tumačenje Biblije, koja je izvor i prijedlog istinski ljudskog života, je Isus. Po učenju starozavjetnih proroka i Isusa Krista, u središtu moralnog života je ljubav prema Bogu i bližnjemu, skrb za siromahe i bratsko praštanje. Europski je ethos već dva tisućljeća obilježen blaženstvima i Govorom na gori. Biblija je kritički glas o našoj uljudbi, ali i nezaobilazno uporište naše kulture, što se očituje u raznim granama umjetnosti, kao što su npr. glazba, književnost, kazalište, film te ljudska misao općenito. Biblija je prvenstveno vjernička knjiga i kao takvoj joj treba pristupati. Autor na kraju iznosi ciljeve koje valja postići i ukazuje na najnovije smjernice crkvenoga učiteljstva kao i na temeljne didaktičke zahtjeve u vezi s uporabom biblijskoga teksta u školskom vjeronauku.

Keywords

Biblija u školi; zajednički korijeni Europe; biblijski etos; Biblija i umjetnost; Biblija i ekumenizam

Hrčak ID:

112577

URI

https://hrcak.srce.hr/112577

Publication date:

24.6.2011.

Article data in other languages: english german

Visits: 1.169 *