Skip to the main content

Conference paper

Školski pastoral kao doprinos školskoj kulturi

Angela Kaupp


Full text: croatian pdf 624 Kb

page 244-249

downloads: 276

cite


Abstract

Nakon 1990. godine u većini njemačkih biskupija razvijaju se planovi i programi "školskog pastorala". Školski pastoral obuhvaća kršćanski angažman u školi kao mjestu učenja, a organiziraju ga crkve. Riječ je o slobodnoj ponudi koja je namijenjena učenicima, nastavnom osoblju i roditeljima. Za razliku od toga, školski vjeronauk je u gotovo svim njemačkim saveznim pokrajinama redoviti školski predmet u svim vrstama škola, za koji su zajednički odgovorne država i škola. Školski vjeronauk predaju stručno osposobljeni nastavnici te mora odgovarati istim standardima kao i svi ostali školski predmeti.
Budući da učenici danas provode sve više vremena u školi, valja biti svjestan da škola više nije samo prostor za nastavu nego i za život. Stoga škole u većoj mjeri traže suradnike za aktivnosti u školi izvan nastavnog vremena. Školski pastoral na tom području nudi mogućnosti u raznim osnovnim crkvenim službama (liturgiji, martiriji, dijakoniji, koinoniji).
Daljnji doprinos školskog pastorala školskoj kulturi je "krizno dušobrižništvo" u slučaju nesreća, smrtnih slučajeva i drugih kriznih situacija kojima su pogođeni pojedinci ili školska zajednica u cjelini.
Školski pastoral je put za uočavanje "znakova vremena" (GS 4) i za odgovarajuće djelovanje u aktualnim izazovima u službi čovjeku.

Keywords

školski pastoral; škola kao životni prostor; školska kultura; dragovoljnost; crkveni angažman

Hrčak ID:

113069

URI

https://hrcak.srce.hr/113069

Publication date:

20.9.2010.

Article data in other languages: english german

Visits: 996 *