Professional paper
MENADŽER PROIZVODA I ŽIVOTNI CIKLUS PROIZVODA NA TRŽIŠTU
Abstract
Ovaj rad se temelji na kritici klasično shvaćenog koncepta menadžera proizvoda u marketinškoj organizaciji. Umjesto njega razmatra se i predlaže model u kojem se menadžer proizvoda promatra kroz faze životnog ciklusa proizvoda na tržištu. Svaka faza (uvođenje, rast, zrelost, povlačenje) ima svoje specifičnosti, pravila i zahtjeve i za svaku od njih je potreban novi tip menadžera proizvoda. Pri tom se misli na karakter ličnosti menadžera, specifična znanja i iskustva koja ima u toj fazi upravljanja proizvodom. Teško je prihvatiti da jedan te isti menadžer proizvoda može s istom pretpostavljenom uspješnošću voditi isti proizvod kroz sve njegove faze. Umjesto toga u ovom radu se sugerira i predlaže s ciljem poboljšanja učinkovitosti organizacije da svakom fazom životnog ciklusa proizvoda na tržištu upravlja odgovarajući (u biti novi) menadžer proizvoda. Prema Zueberbuechlerovom pristupu i profilima menadžera, definira se: pionir za fazu uvođenja, maher za fazu rasta, strateg za fazu zrelosti i trener za fazu povlačenja proizvoda s tržišta. Ovaj model upravljanja na odgovarajući način ukazuje na svu složenost modela organizacije u marketingu, jer stavlja naglasak na upravljanje proizvodom kroz njegov životni ciklus na tržištu i negira simplificirajući karakter klasičnih modela.
Keywords
menadžer proizvoda; životni ciklus proizvoda; organizacija
Hrčak ID:
118667
URI
Publication date:
23.12.2013.
Visits: 5.041 *