Skip to the main content

Professional paper

Autodesk Maya - Dinamična polja u računalnoj animaciji

Krunoslav Čovran
Andrija Bernik ; Sveučilište Sjever, Sveučilišni centar Varaždin, Varaždin
Damir Vusić orcid id orcid.org/0000-0001-9972-2246 ; Sveučilište Sjever, Sveučilišni centar Varaždin, Varaždin


Full text: croatian pdf 747 Kb

page 102-108

downloads: 575

cite


Abstract

Ovim radom će se objasniti način korištenja dinamičnih polja u Mayi. Dinamika je grana fizike koja opisuje kako se objekti kreću u prostoru. Dinamične animacije koriste fizikalna pravila prilikom simulacija prirodnih sila. Pomoću dinamičnih opcija u Mayi, mi određujemo koje akcije i pokrete želimo da objekt ili čestica napravi, a zatim pustimo da softver odredi kako će se objekt animirati. Dinamične animacije dopuštaju da se kreiraju realistični pokreti koji bi se teško kreirali pomoću tradicionalne animacije pomoću ključeva (eng. keyframe animation). Na primjer, pomoću dinamičnih animacija mogu se kreirati kocke u pokretu, zastave koje se vijore na vjetru i vatromet. Opisati će se opcije programa pomoću kojih se mogu napraviti aktivna i pasivna kruta tijela koja imaju međusobnu interakciju, meka tijela, objasnit će se kako se kreiraju polja sila kao što su gravitacija, vjetar, turbulencija i vrtložna polja, te kako ih manipulirati da bi dobili željeni efekt.

Keywords

Autodesk Maya; animiranje; efekti; polja sile; meka i kruta tijela

Hrčak ID:

120090

URI

https://hrcak.srce.hr/120090

Publication date:

15.3.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 2.010 *