Technical gazette, Vol. 21 No. 2, 2014.
Original scientific paper
Stavovi veleučilišnih studenata informatike o hrvatskom sustavu visokog obrazovanja, upisanom studiju i uvjetima studiranja
Goran Kozina
; University Nord, Sveučilišni centar Varaždin, 104. brigade 3, 42000 Varaždin, Croatia
Darko Dukić
orcid.org/0000-0002-9131-232X
; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Department of Physics, Trg Ljudevita Gaja 6, 31000 Osijek, Croatia
Damira Keček
; University Nord, Sveučilišni centar Varaždin, 104. brigade 3, 42000 Varaždin, Croatia
Abstract
Reforma hrvatskog visokog obrazovanja bila je inicirana nužnošću podizanja njegove kvalitete i konkurentnosti, stavljanja sveučilišta, veleučilišta i visokih škola u funkciju bržeg ekonomskog i društvenog razvoja, te integracije cjelokupnog sustava u međunarodni obrazovni prostor. Intencija ovog rada bila je utvrditi kakvi su, u kontekstu poduzetih reformi, stavovi veleučilišnih studenata informatike o sustavu visokog obrazovanja, upisanom studiju i uvjetima studiranja. Istraživanjem se nastojala stvoriti informacijska podloga koja je neophodna za objektivnu ocjenu i prosudbu promjena koje su nastupile kao rezultat implementacije bolonjskog procesa. U radu su također ispitane razlike u percepciji između studenata informatike i njihovih kolega upisanih na ostale studije. Dobiveni rezultati pokazuju da veleučilišni studenti ne percipiraju sustav visokog obrazovanja, upisani studij i uvjete studiranja u dovoljnoj mjeri pozitivno, što ukazuje na potrebu njihovog daljnjeg preoblikovanja. Posebno je upozoravajući nalaz da su ocjene studenata upisanih na studije iz područja informatike uglavnom niže od ocjena ostalih studenata. Važnost ove studije proizlazi iz činjenice da su mišljenja hrvatskih veleučilišnih studenata o analiziranim pitanjima bila do sada zanemarena.
Keywords
bolonjski proces; hrvatski sustav visokog obrazovanja; informacijska podloga; ocjena upisanog studija; uvjeti studiranja; veleučilišni studenti informatike
Hrčak ID:
120388
URI
Publication date:
26.4.2014.
Visits: 2.362 *