Skip to the main content

Original scientific paper

Prikriveno oglašavanje u crtanim filmovima

Irena Oroz Štancl orcid id orcid.org/0000-0002-3980-2575 ; PhD student at the University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences, Croatia


Full text: croatian pdf 296 Kb

page 76-90

downloads: 4.884

cite


Abstract

Prikriveno oglašavanje marketinški je pristup integriranja proizvoda ili usluge u odabrane programske sadržaje. Istraživanja su pokazala da je utjecaj oglašavanja na djecu i mlade velik te da oglašavanje može utjecati na njihove preferencije i stavove. Cilj je ovog članka utvrditi postojeću razinu prikrivenog oglašavanja u crtanim filmovima koji se emitiraju na najgledanijim hrvatskim televizijskim kanalima (HRT 1, HRT 2, RTL i Nova TV). Kvantitativnom analizom sadržaja crtanih filmova u razdoblju od 23. 11. 2013. do 23. 12. 2013. došli smo do sljedećih spoznaja: u 30 % crtanih filmova utvrđena je prisutnost prikrivenih oglasa. Najviše je bilo vizualnih oglasa, čak 89 %. Međutim, uočeni su i slušni prikriveni oglasi i uklopljenost proizvoda ili brenda u radnju crtanog filma. Ukupno 65 % crtanih filmova iz uzorka praćeno je velikom količinom proizvoda dostupnih na hrvatskom tržištu, što je rezultat dviju prodajnih strategija: licenciranja brendova (prodaje popularnog lika iz crtanog filma proizvođačima igračaka, hrane, odjeće i
drugih pratećih proizvoda) i strategije proizvodnje crtanih filmova na temelju već postojeće linije igračaka s ciljem da se pospješi njezina prodaja.

Keywords

prikriveno oglašavanje; crtani filmovi; analiza sadržaja; potrošačka socijalizacija djece

Hrčak ID:

127718

URI

https://hrcak.srce.hr/127718

Publication date:

5.6.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 9.541 *