Skip to the main content

Review article

ISTOČNA OBALA SPLITA – KRONOLOGIJA ZBIVANJA

Ivana Svedružić Šeparović ; Konzervatorski odjel u Splitu, Uprava za zaštitu kulturne baštine pri Ministarstvu kulture


Full text: croatian pdf 1.228 Kb

page 295-304

downloads: 2.053

cite


Abstract

Istočni dio splitske luke koristi se već od antičkih vremena. U rimsko se doba uvala koju tvore prirodni grebeni koristi kao luka za brodove. U doba autonomne komune (13. - 15. st.) luka se širi, grade se crkvice, lukobrani i prva brodogradilišta. Za venecijanske uprave (16. - 18. st.) ovaj se dio grada utvrđuje te se u njemu grade lazareti. I austrijska uprava širi luku, a obalni pojas se industrijalizira. Godine 1877. željeznica dolazi u Split pa se trgovina te brodski i željeznički promet intenziviraju.
U razdoblju od 1943. do 1945. veliki dijelovi luke i Istočne obale stradavaju u savezničkim bombardiranjima. Nakon 1945. luka se širi, grade se gatovi i terminali, a teretni promet seli se u Sjevernu luku, dok u gradu ostaje putnički promet.

Keywords

Istočna obala; Split; pomorstvo; luka; brodogradilišta; željeznica; gatovi

Hrčak ID:

129893

URI

https://hrcak.srce.hr/129893

Publication date:

23.12.2013.

Visits: 3.008 *