Entrepreneurial learning, Vol. 2 No. 2, 2012.
Original scientific paper
Društveno odgovorno ponašanje i očuvanje okoliša na primjeru poslovanja poduzeća „DM - Drogerie Markt Hrvatska“
Zorica Rajčević
; Obrazovna grupa Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Vlasta Ferenac
; Obrazovna grupa Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Katica Srbić
; Obrazovna grupa Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Abstract
Dm drogerie markt u Hrvatskoj djeluje od 1996. godine. U šesnaest godina svog djelovanja na ovim prostorima DM niže brojne uspjehe. U 57 gradova razgranali su mrežu od 128 trgovina i zapošljavaju 1103 djelatnika. Više godina za redom prepoznat je kao „najposlodavac godine“ čime dokazuje svoju lidersku poziciju na tržištu rada. Osim redovnih plaća zaposlenika koje su iznad prosjeka u branši, djelatnici dobivaju trinaestu i četrnaestu plaća uoči Božića i godišnjeg odmora. Visoke plaće zaposlenika, briga za društvenu zajednicu te ekološka osviještenost samo su neke od stavki koje čine ovo poduzeće posebnim. U 2007. godini DM je dobio nagradu za poslodavca godine za osobe s invaliditetom pri čemu su kriteriji zapošljavanja uključivali poštivanje zakonske prakse te inovativnih praksi zapošljavanja i odnosa na radnom mjestu prema osoba s invaliditetom. Očuvanje okoliša stavka je kojem ovo poduzeće posvećuje puno pažnje potičući ekološki odgovornu kupnju u svojim prodavaonicama. Akcija je nazvana „DM zelena turneja“, a cilj joj je podsjetiti i motivirati građene na ekološki prihvatljivo ponašanje prilikom kupnje s ciljem smanjenja odbačenih jednokratnih plastičnih vrećica u okoliš koje su značajan zagađivač okoliša. Kupce se dodatno motivira dodavanjem bodova na DM potrošačkoj kartici. Iz prethodno navedenog može se zaključiti kako DM drogerie markt pokušava poslovati po „win win“ principu uvažavajući pri tome zaposlenike, potrošače, ali i društvo u kojem žive promičući očuvanje okoliša i društveno odgovorno poslovanje.
Keywords
dm drogerie markt; društveno odgovorno poslovanje; zelene akcije
Hrčak ID:
130277
URI
Publication date:
1.12.2012.
Visits: 7.203 *