Review article
INKLUZIVNE AKTIVNOSTI KAO INDIKATOR KVALITETE U PROGRAMIMA RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA
Tijana Borovac
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Abstract
Aktualni međunarodni dokumenti opisuju inkluziju kao građansko pravo djece s teškoćama u razvoju na pristup socijalnim resursima sa svrhom unaprjeđivanja njihove kvalitete života. Istovremeno, različite interpretacije inkluzije (na individualnoj i socijalnoj razini) uzrokuju nejasnoću termina i kreiranje različitih indikatora inkluzivne prakse. Tako se inkluzivna praksa u dokumentima Europske unije procjenjuje kvantitativno, odnosno njezin glavni indikator predstavlja broj djece s teškoćama u razvoju uključene u redoviti sustav odgoja i obrazovanja. S druge strane, broj djece uključene u redoviti sustav odgoja i obrazovanja ne pruža uvid u kvalitetu inkluzivne prakse ranog odgoja i obrazovanja. U radu je provedena analize inkluzivnih aktivnosti sadržanih u programima pedagoške djelatnosti odgojitelja.Rezultati ukazuju na tri temeljne kategorije inkluzivnih aktivnosti koje odgojitelji planiraju, izgradnju inkluzivnih vrijednosti u odgojnoj skupini, organiziranje podrške različitostima, upravljanje resursima unutar i izvan dječjeg vrtića.
Keywords
indikatori; inkluzivne aktivnosti; kvaliteta; programi; rani i predškolski odgoj
Hrčak ID:
131843
URI
Publication date:
12.12.2013.
Visits: 2.940 *