Annual of social work, Vol. 21 No. 3, 2014.
Review article
https://doi.org/10.3935/ljsr.v21i2.40
VISOKO OBRAZOVANJE STUDENATA S INVALIDITETOM U HRVATSKOJ
Sandra Bošković
orcid.org/0000-0003-0748-0281
; School of Medicine, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Iva Rinčić
; School of Medicine, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Abstract
Načela osiguravanja jednakog pristupa i prilika visokom obrazovanju danas su dio globalne inicijative za poticanje prava na obrazovanje za sve, te su posljednjih desetljeća sve zastupljenija i u hrvatskom prostoru javnih politika obrazovanja.
U radu je dan prikaz postojećih javnih politika visokog obrazovanja studenata s invaliditetom kao podzastupljene skupine u visokom obrazovanju u zemljama Europske unije i Republici Hrvatskoj. Poseban naglasak u radu stavljen je na prikaz i razradu postojeće zakonske regulative te analizu provedenih mjera visokog obrazovanja za studente s invaliditetom. Rad ujedno sadrži i procjenu kvalitete visokog obrazovanja studenata s invaliditetom u Republici Hrvatskoj.
Analizom sadržaja dostupnih dokumenata, te politika i mjera usmjerenih povećanju sudjelovanja studenata s invaliditetom u visokom obrazovanju, u radu je ponuđen pregled postojećeg stanja, te se utvrđuju preduvjeti njegovih promjena. Ciljajući nužnosti sustavnog rada na podizanju kvalitete visokog obrazovanja studenata s invaliditetom u Hrvatskoj, u zaključku su ujedno definirane preporuke za unapređenje sadašnjeg sustava.
Keywords
visoko obrazovanje za sve; inkluzivni pristup; studiranje s invaliditetom; zakonski okvir visokog obrazovanja; Republika Hrvatska
Hrčak ID:
134773
URI
Publication date:
14.1.2015.
Visits: 3.644 *