Preliminary communication
PODRUČJA PRIMJENE STAVOVA POTROŠAČA
Abstract
Stavovi potrošača su i u teoriji, ali i u praksi marketinga oduvijek zauzimali središnje mjesto. Do sada su u marketing teoriji uglavnom povezivani uz ponašanje potrošača. U ovom radu učinjeni su pokušaji da se ukaže na pet područja njihove primjene. Ponašanje potrošača je u uskoj vezi sa stavovima, ali često pokazuje da te međusobne veze i nema, pa je već i ova spoznaja sama po sebi vrijedan signal. Koncept životnog ciklusa proizvoda na tržištu i upravljanje proizvodima/uslugama tijekom tog ciklusa jasno ukazuje da u svim fazama ciklusa postoji potreba za istraživanjem i praćenjem stavova potrošača. Na temelju njih realno je moguće donositi važne, često strateške odluke u marketingu. Promotivne aktivnosti i stavovi potrošača potvrđuju stajališta da se svakim elementom promocije (unapređenje prodaje, oglašavanje, osobna prodaja, publicitet, odnosi s javnošću i dr.) može u izvjesnoj mjeri utjecati i na stavove pa time i na ponašanje potrošača. Za pozicioniranje proizvoda na tržištu u ovom radu se nude razmišljanja da se umjesto percepcijskih mapa koristite mape stavova potrošača. Za razliku od percepcijske mape, pozicioniranje proizvoda pomoću mape stavova potrošača daje mnogo više strukturnih elemenata koji na određen način «izoštravaju» sliku proizvoda na tržištu. Segmentacija tržišta na bazi stavova potrošača treba imati polazište ne samo od smjera stava potrošača (pozitivan ili negativan), već i uključivati intenzitet tih stavova, jer bi suprotno bilo nerealno i neutemeljeno na spoznajama o stavovima ljudi uopće, pa tako i stavovima potrošača.
Keywords
stavovi potrošača; ponašanje potrošača; segmentacija tržišta; tržišno pozicioniranje, životni ciklus proizvoda
Hrčak ID:
134942
URI
Publication date:
26.6.2014.
Visits: 7.627 *