Skip to the main content

Preliminary communication

Pier Paolo Pasolini: religija i sakralni simboli kao konstruktivni elementi teatarskog opusa

Antonela Pivac orcid id orcid.org/0000-0001-8123-1641 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Split, Croatia
Srećko Jurišić ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Split, Croatia


Full text: croatian pdf 446 Kb

page 195-218

downloads: 865

cite


Abstract

Teatar Piera Paola Pasolinija, pojavljuje se sredinom 60-ih godina prošlog stoljeća kao reakcija na, prema Pasolinijevu mišljenju, nezadovoljavajuće stanje u talijanskom teatru opterećenom hipotekom prošlosti, ali i kao opća reakcija na društvena zbivanja.
Pasolini, kroz oblik klasične grčke tragedije, obilato koristi vjerske teme i simbole koji se smatraju konstruktivnim elementima njegovog teatarskog opusa, unatoč naoko tvrdih stavova i nihilističkog odnosa prema Crkvi. Pojedini kritičari pripisuju konstantne digresije o vjeri njegovom odgoju, dok drugi u vjerskim simbolima vide neku vrstu samostvorenih vjerskih načela. U ovom je radu obuhvaćen cijeli Pasolinijev teatarski opus s naglaskom na šest tragedija: Orgia, Pilade, Affabulazione, Porcile, Calderón i Bestia da stile, i osvrtom na potresnu povijesnu jednočinku I Turcs tal Friùl u kojoj se evocira ruralni ambijent kao inkubator tradicionalno religioznog stila života. Nameće se zaključak da su reference na vjerske teme, kao dio opsesivne potrebe da se izbriše podsvijest kroz asocijacije vezane uz religijske mitove, prisutne u cijelom Pasolinijevu opusu.

Keywords

mit; Pasolini; podsvijest; religija; ruralno; sakralno; teatar; tradicija; tragedija; urbano

Hrčak ID:

136166

URI

https://hrcak.srce.hr/136166

Publication date:

12.2.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 2.288 *