Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.5673/sip.53.1.1

Trgovački centri i promjene u gradskoj jezgri: slučaj Zadra

Željka Tonković orcid id orcid.org/0000-0002-5972-9491 ; Department of Sociology, University of Zadar, Zadar, Croatia


Full text: croatian pdf 2.807 Kb

page 3-20

downloads: 1.625

cite


Abstract

Trgovački centri specifičan su proizvod i simbol potrošačkog društva i kulture,
a njihova je pojava bila jedan od najvidljivijih znakova transformacije postsocijalističkih
gradova. Namjera ovog rada ukazati je na povezanost procesa decentralizacije
i suburbanizacije trgovine s promjenama u zadarskoj gradskoj jezgri. Prvi cilj istraživanja
bio je utvrditi stanje zadarske povijesne jezgre s obzirom na njezine komercijalne,
poslovne i turističke funkcije. Kako bi se ustanovila zastupljenost pojedinih
tipova sadržaja, provedeno je terensko istraživanje kojim su popisani i kategorizirani
poslovni prostori unutar povijesne gradske jezgre. Drugi cilj istraživanja bio je ispitati
kako različiti tipovi aktera koji su profesionalno vezani za prostor povijesne jezgre
percipiraju njezino trenutno stanje te kako vide glavne smjernice revitalizacije. U tu
svrhu provedeno je kvalitativno istraživanje. Na temelju istraživačkih nalaza u radu se
razmatraju promjene koje se odvijaju u zadarskoj povijesnoj jezgri kao i opće smjernice
revitalizacije.

Keywords

trgovački centri; povijesna jezgra; javni prostor; revitalizacija; Zadar

Hrčak ID:

136607

URI

https://hrcak.srce.hr/136607

Publication date:

17.3.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 2.932 *