Professional paper
Važnost tehničkog crtanja i nacrtne geometrije u formiranju stručnog profila inžnjera graditeljstva
Jasmina Ovčar
orcid.org/0000-0002-5812-1601
; Međimursko veleučilište u Čakovcu, Čakovec, Hrvatska
Abstract
Moderno je doba – računala nisu više pitanje prestiža, želje, potrebe, već je poslovni život bez njih postao nezamisliv i nemoguć. U području tehničkih, inženjerskih znanosti informatizacija je pridonijela „nezamislivoj lakoći postojanja“. Naravno, za tu je vještinu potrebno savladati rad u nekom od kompatibilnih grafičkih računalnih programa. Vrijeme uloženo u edukaciju crtanja pomoću računala praktički je isplativo već prilikom izrade prvog tržišno orijentiranog projekta. Vrlo je privlačno za mnoge koji vole rad na računalu, za laike koji kroz neke od programa s vrlo malo predznanja te s tek nekoliko „klika“ dobivaju trodimenzionalnu sliku svojih budućih kuća, ureda, unutarnjeg uređenja, „putuju“ kroz kuću i sl. Međutim, razlika između na prvi pogled atraktivnih računalnih crteža i pravih tehničkih projekata je golema. Za arhitektonsko projektiranje potrebno je prvo savladati znanje iz arhitektonskih konstrukcija, a u pogledu grafičke obrade neophodno je znanje iz tehničkog crtanja i nacrtne geometrije. To su predznanja bez kojih se ne može profilirati stručnjak-inženjer. Putem tehničkog crtanja savladava se promatranje, skiciranje, vježba se „ruka“, uče se pravila debljina crta, tehničkog pisma i sva ostala „pravila grafičke igre“.
Nacrtna geometrija je produžena ruka matematičke geometrije koja se bavi prikazivanjem trodimenzionalnih tijela u dvodimenzionalnom svijetu – i upravo to je začetak razvijanja prostorne percepcije neophodne za kasniji razvoj inženjera-projektanta. Jer projektant „vidi“ kuću kad ona još ne postoji, zahvaljujući sposobnosti apstraktnog razmišljanja razvijenoj kroz studij programa nacrtne geometrije.
Keywords
tehničko crtanje, nacrtna geometrija; crtanje pomoću računala; prostorna percepcija; apstraktno razmišljanje
Hrčak ID:
140603
URI
Publication date:
22.6.2015.
Visits: 3.641 *