Skip to the main content

Preliminary communication

Vizualna komunikacija u naslovnicama časopisa:„Vijenac“, „Kolo“ i „Zarez“ 1999. – 2011.

Josipa Selthofer orcid id orcid.org/0000-0002-0998-753X ; Department of Information Science, Faculty of Philosophy, University of Osijek, Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 1.534 Kb

page 267-284

downloads: 1.023

cite


Abstract

Cilj je rada prikazati elemente vizualne komunikacije naslovnice časopisa, analizirajući i uspoređujući grafičke elemente putem kojih je ona ostvarena. Istraživanje je provedeno na naslovnim stranicama časopisa „Zarez“, „Vijenac“ i „Kolo“ objavljenim u razdoblju od 1999. do 2011. godine. Kriterij je odabira časopisa dostupnost građe, tematika časopisa i njegovo kulturno i društveno značenje.
Istraživanjem je dokazano kako je vizualna komunikacija, na naslovnici ostvarena likovno-grafičkim elementima, različita ovisno o identitetu samog časopisa. Slikovni elementi naslovne stranice ključan su element stvaranja poruke, načina kojim časopis komunicira, stila, tona, dubine časopisa. Iako tematski vrlo slični, uspoređeni časopisi progovaraju drugačijim vizualnim jezikom. Dok je za „Zarez“ karakterističan smion i ironičan način vizualne komunikacije koji kritizira društvena zbivanja, kod „Vijenca“ je, a napose kod časopisa „Kolo“, prisutan pasivniji način komunikacije koji tek preslikava društvo i kulturu u kojoj se nalazi i o kojoj svjedoči. Usredotočen da, možda ne uplićući se, komentira opća društvena i kulturna zbivanja, nedostaje mu ključni element vizualne komunikacije koji će čitatelja već od naslovnice zaintrigirati i usmjeriti mu pozornost na časopis.

Keywords

časopis; naslovna stranica; vizualna komunikacija; kultura; društvo

Hrčak ID:

140625

URI

https://hrcak.srce.hr/140625

Publication date:

1.4.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 2.056 *