Skip to the main content

Original scientific paper

“Što radiš?”: Usporedba tri metodološka pristupa istraživanju slobodnog vremena

Petra Anić orcid id orcid.org/0000-0001-8841-5988 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Marko Tončić ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka, Rijeka, Croatia


Full text: croatian pdf 335 Kb

page 124-124

downloads: 1.509

cite


Abstract

Osim vremena koje provodimo u obveznim aktivnostima, preostaje nam i slobodno vrijeme tijekom kojega biramo aktivnosti. Cilj ovog istraživanja bio je istražiti aktivnosti u slobodno vrijeme putem različitih metoda: popisa aktivnosti u slobodno vrijeme, omiljene aktivnosti te uzorkovanjem iskustava; 769 studenata je sudjelovalo
u istraživanjima putem popisa slobodnih aktivnosti i omiljene aktivnosti, dok je u metodi uzorkovanja iskustava sudjelovao 121 student. Rezultati su pokazali značajnu razliku u frekvencijama aktivnosti u slobodno vrijeme dobivenih različitim metodološkim
pristupima. Hobiji dominiraju kod omiljenih aktivnosti, dok se čitanje pokazalo čestom aktivnošću u istraživanju putem popisa slobodnih aktivnosti. Kod uzorkovanja iskustava kao česta aktivnost pojavljuju se aktivnosti vezane uz elektroničke medije.
U aktivnostima na otvorenom nije pronađena razlika između podataka dobivenih različitim metodama. Naposljetku, studenti društvene aktivnosti navode kao omiljenu aktivnost rjeđe od očekivanog. Rezultati upućuju na to da je za potpuni uvid u slobodne aktivnosti potrebno koristiti opširan popis svakodnevnih aktivnosti, dok je za proučavanje slobodnih aktivnosti u subjektivnom smislu uputno ispitati nekoliko omiljenih aktivnosti. Također, pokazalo se da je uzorkovanje iskustava pogodnije za istraživanje pasivnijih aktivnosti nego za aktivnosti koje traže veći angažman i predanost.

Keywords

slobodno vrijeme; popis aktivnosti; omiljena aktivnost; uzorkovanje iskustava

Hrčak ID:

142409

URI

https://hrcak.srce.hr/142409

Publication date:

22.12.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 3.235 *