Skip to the main content

Review article

Kontekstualni pristup učenju i poučavanju u nastavi temeljnog tehničkog odgoja i obrazovanja

Damir Purković orcid id orcid.org/0000-0002-2046-3972 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Jožica Bezjak ; Faculty of Teacher Education, Koper, Slovenia


Full text: croatian pdf 321 Kb

page 131-152

downloads: 3.395

cite


Abstract

Današnje cjelokupno tehničko odgojno-obrazovno područje je, zbog
dinamičnih društvenih i tehničko-proizvodnih odnosa, suočeno s problemima uspješnog ostvarivanja ciljeva nastave. Problemi su izraženi u nedostatnim anticipacijskim i adaptacijskim kompetencijama učenika, što se negativno odražava na razvoj gospodarstva i društva u cjelini. Konstruktivistički pristup učenju i poučavanju nameće se kao valjana filozofska, psihologijska i pedagogijska podloga, suvremenog obrazovanja koja bi, primjenom strategija aktivnog učenja, mogla doskočiti tim problemima. Pri implementaciji konstruktivističkog pristupa važan segment predstavlja nastavni kontekst i kontekstualni pristup učenju i poučavanju. Zbog toga je bilo nužno razlučiti značenje konteksta učenja i poučavanja, i izdvojiti elemente kontekstualne nastave i učenja, relevantne za temeljni tehnički odgoj i obrazovanje. U tom smislu, u radu se iznosi određenje temeljnih pojmova kontekstualne nastave i učenja, nastavnog konteksta i kontekstualnog pristupa nastavi. Iznosi se pregled teorijske utemeljenosti i znanstvenih istraživanja, relevantnih za kontekstualno učenje i poučavanje u
temeljnom tehničkom odgoju i obrazovanju. Izdvojeni elementi, pristupi i dobra praksa čine okosnicu kontekstualnog pristupa nastavi temeljnog tehničkog odgoja i obrazovanja.

Keywords

kontekstualni pristup nastavi; kontekstualno učenje i poučavanje; nastavni kontekst; temeljni tehnički odgoj i obrazovanje; tehnički odgoj i obrazovanje

Hrčak ID:

143874

URI

https://hrcak.srce.hr/143874

Publication date:

17.7.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 5.929 *