Skip to the main content

Review article

Uloga vjerskog obrazovanja u državnim školama u Poljskoj

Elżbieta Osewska ; Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw


Full text: croatian pdf 208 Kb

page 456-468

downloads: 651

cite


Abstract

Poljska već stoljećima zadržava jedinstveno svojstvo zaštitnice kršćanstva. Rimokatolička Crkva postala je braniteljicom poljaštva i katoličanstva, osobito u vrijeme komunizma i sovjetskog režima. Rimokatolička Crkva u Poljskoj dala je velik doprinos razvoju župne kateheze i patriotskog odgoja tijekom sovjetske okupacije. Danas se ponajprije Crkva, ali i vjersko obrazovanje suočavaju s promjenama u europskoj kulturi koje stvaraju nove izazove. Kako bi se na njih što bolje odgovorilo, unutarnje i vanjsko vrednovanja vjerskog obrazovanja u školama u Poljskoj čini se nužnim procesom. Vjersko obrazovanje ne može se analizirati izvan konteksta škole, jer je državna škola osnovni okvir. Autorica ovog članka objašnjava ulogu vjerskog obrazovanja u državnim školama u Poljskoj u kontekstu povijesnih, političkih, društvenih, gospodarskih, kulturnih i obrazovnih promjena. Najprije se daje osvrt na vjersko obrazovanje u Poljskoj iz povijesne perspektive. Autorica zatim ukazuje na pretpostavke vjerskog obrazovanja, njegovu narav, ciljeve, promjene i izazove. Kako bi se mladež mogla suočiti s novim izazovima i pripremiti za nove situacije, u vjersko obrazovanje je, u prvom redu, potrebno vratiti dostojanstvo i jedinstvenost ljudske osobe stvorene na sliku Božju, prihvatiti teološke koncepte i ulogu dijaloga u procesu učenja, uvesti učenje za život povezano sa svakodnevnim situacijama, povećati mogućnosti za osobni razvoj i rast u vjeri učenika svake dobne skupine, jačati izgradnju identiteta učenika, tražiti nove načine komuniciranja, razvijati kritičko mišljenje, promicati moralni odgoj, istražiti nove modele suradnje s obitelji i drugim odgojno-obrazovnih ustanovama.

Keywords

vjersko obrazovanje; Poljska; državna škola, izazovi

Hrčak ID:

147638

URI

https://hrcak.srce.hr/147638

Publication date:

29.10.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 1.701 *