Skip to the main content

Preliminary communication

ISTRAŽIVANJE DEMOGRAFSKIH OBILJEŽJA I PONAŠANJA KUPACA EKOLOŠKIH PREHRAMBENIH PROIZVODA U KARLOVAČKOJ ŽUPANIJI

Ivan-Damir Anić orcid id orcid.org/0000-0003-0179-6410 ; Ekonomski institut, Zagreb
Lara Jelenc orcid id orcid.org/0000-0002-7052-6206 ; Sveučilište u Rijeci
Nevija Šebetić


Full text: croatian pdf 279 Kb

page 367-388

downloads: 2.742

cite


Abstract

U ovom se radu analiziraju aspekti potražnje za ekološkim proizvodima, koja je važan čimbenik u ostvarivanju ciljeva održive ekološke proizvodnje. Ciljevi ovog rada jesu istražiti demografske čimbenike koji utječu na kupnju ekoloških prehrambenih proizvoda i utvrditi razlike u ponašanju potrošača u kupnji ekoloških prehrambenih proizvoda. Podaci prikupljeni anketom u Karlovačkoj županiji (n= 277) analizirani su primejnom hi-kvadrat testai analizom varijance (ANOVA). Rezultati pokazuju da su kupci ekoloških prehrambenih proizvoda uglavnom srednje i starije dobi, s većim prihodima i zaposleni, dok između muškaraca i žena, i na različitim razinama obrazovanja ne postoje značajne statističke signifikantne razlike. Kupci koji više izdvajaju na ekološke prehrambene proizvode, kupuju ih češće, preferiraju kupnju hrvatskih proizvoda i spremni su platiti višu cijenu za te proizvode. Ovaj rad može koristiti poduzećima koja posluju na tržištu ekoloških proizvoda, da predvide ponašanje svojih potrošača te da, sukladno tome, prilagode svoje promotivne aktivnosti i povećaju prodaju i konkurentnost na tržištu.

Keywords

ekološki prehrambeni proizvodi; kupovno ponašanje potrošača; demografske varijable; anketno instraživanje

Hrčak ID:

149642

URI

https://hrcak.srce.hr/149642

Publication date:

17.12.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 3.961 *