Skip to the main content

Review article

Mit o nevinom oku i moć reprezentacije pogleda u kulturi

Sonja Briski Uzelac ; Academy of Applied Arts, University of Rijeka, Croatia


Full text: croatian pdf 1.537 Kb

page 203-210

downloads: 1.033

cite


Abstract

Od kada se osamdesetih godina prošloga stoljeća počelo izdvajati područje vizualne kulture kao samostalno disciplinarno područje, taj proces ide prema neprestanom proširivanju polja vizualnosti, te prema interdisciplinarnom projektu vizualnih studija s antropološkim modelom znanstvenog istraživanja, ali utemeljenjem u teoriji vizualnosti. Iz razvijanja ovog pristupa nastala je nova paradigma slike kao preduvjeta za široko razvijanje područja vizualnosti, slika (image) odvojena od tijela medija, otvorena istraživanju pitanja poput: gdje, kako i kada nastaje slika, kada i kako se slika prenosi, emitira, transferira, kada i kako se slika prima, doživljava i kako djeluje. Ovaj „više-manje koherentni skup” polaznih ideja teorije vizualnosti daje uporište za razmatranje nekoliko relevantnih punctuma, bar tri, koji pomiču fokus izlaganja s objekata koji se promatraju prema samom činu promatranja. To su: mit o nevinom oku, status i moć reprezentacije u konstruktu pogleda, te transformacija funkcije vizualne umjetnosti u kolektivnu praksu percepcije kojom je obilježena suvremena kultura spektakla.

Keywords

dekonstrukcija “nevinog oka“; status modela reprezentacije; kolektivni konstrukt percepcije

Hrčak ID:

149685

URI

https://hrcak.srce.hr/149685

Publication date:

18.12.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 1.871 *