Review article
Upoznavanje baštine kroz akcijsko istraživanje u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Tonća Jukić
orcid.org/0000-0002-9184-9856
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Split, Croatia
Abstract
Baština predstavlja nepresušan izvor za osvješćivanje vlastitog i
tuđeg identiteta te za razumijevanje različitosti i osobne odgovornosti u kontekstu održivog razvoja. Upravo stoga baština je neizostavna tema u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju koji, s obitelji, predstavlja polaznu točku u procesu cjeloživotnog učenja i izgrađivanja pojedinaca koji će se aktivno, odgovorno i kreativno odnositi prema prirodnom, društvenom i tehničkotehnološkom okružju. Pristup baštinskim sadržajima i iskustvima koja iz njih
proizlaze potrebno je sustavno i cilju usmjereno planirati, ostvarivati, pratiti i vrednovati kako bi se utvrdilo u kojoj mjeri i na koji način pridonose djetetovu procesu razumijevanja i njegovu cjelovitom razvoju. Budući da akcijsko istraživanje predstavlja proces istraživanja odgojnoobrazovne prakse koji se provodi u svrhu njezina unaprjeđenja te se ostvaruje kroz spiralno povezane etape planiranja, djelovanja, praćenja i refleksije, u radu se predlažu mogućnosti upoznavanja baštine kroz akcijsko istraživanje u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. Spoznaje dobivene takvim istraživačkim pristupom mogle bi pridonijeti osvješćivanju šire zajednice o važnosti i dobrobiti upoznavanja baštine od najranije dobi.
Keywords
akcijsko istraživanje; baština; kreativnost; održivi razvoj; rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Hrčak ID:
151362
URI
Publication date:
19.12.2015.
Visits: 5.477 *