Skip to the main content

Review article

Upoznavanje baštine kroz akcijsko istraživanje u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju

Tonća Jukić orcid id orcid.org/0000-0002-9184-9856 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Split, Croatia


Full text: croatian pdf 294 Kb

page 424-438

downloads: 3.292

cite


Abstract

Baština predstavlja nepresušan izvor za osvješćivanje vlastitog i
tuđeg identiteta te za razumijevanje različitosti i osobne odgovornosti u kontekstu održivog razvoja. Upravo stoga baština je neizostavna tema u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju koji, s obitelji, predstavlja polaznu točku u procesu cjeloživotnog učenja i izgrađivanja pojedinaca koji će se aktivno, odgovorno i kreativno odnositi prema prirodnom, društvenom i tehničkotehnološkom okružju. Pristup baštinskim sadržajima i iskustvima koja iz njih
proizlaze potrebno je sustavno i cilju usmjereno planirati, ostvarivati, pratiti i vrednovati kako bi se utvrdilo u kojoj mjeri i na koji način pridonose djetetovu procesu razumijevanja i njegovu cjelovitom razvoju. Budući da akcijsko istraživanje predstavlja proces istraživanja odgojnoobrazovne prakse koji se provodi u svrhu njezina unaprjeđenja te se ostvaruje kroz spiralno povezane etape planiranja, djelovanja, praćenja i refleksije, u radu se predlažu mogućnosti upoznavanja baštine kroz akcijsko istraživanje u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. Spoznaje dobivene takvim istraživačkim pristupom mogle bi pridonijeti osvješćivanju šire zajednice o važnosti i dobrobiti upoznavanja baštine od najranije dobi.

Keywords

akcijsko istraživanje; baština; kreativnost; održivi razvoj; rani i predškolski odgoj i obrazovanje

Hrčak ID:

151362

URI

https://hrcak.srce.hr/151362

Publication date:

19.12.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 5.477 *