Technical gazette, Vol. 23 No. 1, 2016.
Original scientific paper
https://doi.org/10.17559/TV-20151002055617
Procjena prilagodljivosti elektroničke identifikacije vozila u gradskom prometu: analiza slučaja Pekinga
Hui Hu
; School of Automobile, Chang’an University, Middle Section of South 2nd Ring Road, Xi’an, 710064, Shaanxi Province, P. R. China
Baowen Li
; School of Traffic and Transportation, Beijing Jiaotong University, No. 3 Shangyuancun, Haidian District, Beijing, 100044, P. R. China
Xiang Chen
; School of Automobile, Chang’an University, Middle Section of South 2nd Ring Road, Xi’an, 710064, Shaanxi Province, P. R. China
Ying Yan
; School of Automobile, Chang’an University, Middle Section of South 2nd Ring Road, Xi’an, 710064, Shaanxi Province, P. R. China
Bin Ran
; Department of Civil & Environmental Engineering, University of Wisconsin-Madison, 1212 Engineering Hall, 1415 Engineering Drive, Madison, WI 53706, USA
Abstract
Tehnologija elektroničke identifikacije vozila (EVI) često se uvodi kako bi se izvršila naplata cestarine u vrijeme zagušenja prometa. U radu je predstavljena metoda za procjenu prilagodljivosti EVI-a te razmatrana provedivost te tehnologije u nadzoru zagušenja na temelju procjene. Najprije je određena dinamika sustava u svrhu kvalitetne analize učinka EVI-a na sustav gradskog prometa s nizom povratnih informacija. Zatim je izgrađen model za procjenu prilagodljivosti EVI-a temeljen na analizi glavnih komponenti (principal component analysis - PCA) i analizi dobivenih podataka (data envelopment analysis – DEA). Zbog brojnih izlaznih varijabli sastavljen je PCA model kako bi se smanjile veličine varijabli. Nakon toga, predstavljena su dva scenarija primjene EVI-a za naplatu cestarine u vrijeme zagušenja prometa u Pekingu. Scenario 1 je obuhvatio 5 % ukupnog broja vozila, kao i naplatnu zonu unutar 2nd Ring Road. U međuvremenu, scenarijem 2 je obuhvaćeno 5 % više vozila i uključen je Zhongguancun West District baziran na scenariju 1. Prema dobivenim rezultatima procjene, scenarij 1 je označen kao u osnovi prilagodljiv, a scenarij 2 kao prilagodljiv, odnosno scenarij 2 je prepoznat kao prilagodljiviji i izvodljiviji nego scenarij 1. Osim toga, analizirali su se trendovi prilagodljivosti dvaju scenarija u periodu između 2003. i 2012. te se pokazalo da su bili u skladu s postojećom situacijom. Procjenjivanjem prilagodljivosti tih tehnologija prije njihove primjene u praksi, ti su rezultati značajno utjecali na određivanje područja od prioriteta u primjeni tehnologije interneta stvari (Internet of Things-IoT).
Keywords
analiza dobivenih podataka (DEA); elektronička identifikacija vozila (EVI); prilagodljivost; procjena; zagušenje prometa
Hrčak ID:
153169
URI
Publication date:
19.2.2016.
Visits: 2.726 *