Skip to the main content

Review article

Pojednojezičenje znanosti kao hegemonijalni projekt: europske perspektive i anglofone stvarnosti

Siegfried Gehrmann ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Ivana Rončević ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Full text: croatian pdf 294 Kb

page 13-44

downloads: 562

cite


Abstract

U članku se istražuje odnos između projekta europske integracije, koji je u osnovi višejezičan, i činjenice da je danas engleski međunarodni jezik znanosti i da postoji jednojezična praksa u znanstvenome publiciranju. Uzroci i mehanizmi upravljanja takvim znanstveno-jezičnim razvojem opisuju se i raščlanjuju i pokazuje se da je u njegovu temelju hegemonijalno usmjeren projekt SAD-a s ciljem dominacije i kontrole međunarodne znanosti, koji se provodi uspostavljanjem i održavanjem jezičnih asimetrija te hijerarhiziranjem znanstvenih kultura. Središnju ulogu u tome ima tzv. Journal Impact Factor (faktor odjeka) kao trenutno najvažniji alat pojednojezičenja znanosti. Jedna od posljedica toga potiskivanje je nacionalnih i regionalnih jezika u znanstvenoj komunikaciji te promijenjeno poimanje pojma »međunarodno«. Uspješna i trajna provedba anglofone jezične hegemonije u međunarodnoj znanosti može dovesti do velikih zapreka u europskome projektu ujedinjenja. S tim u svezi u prilogu se istražuju alternativne mogućnosti poput višejezičnosti u znanstvenoj komunikaciji.

Keywords

europska višejezičnost; faktor odjeka; global English; jezična politika

Hrčak ID:

154176

URI

https://hrcak.srce.hr/154176

Publication date:

13.3.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.440 *