Professional paper
https://doi.org/10.32728/mo.10.2.2015.05
METODOLOŠKE, DIDAKTIČKE I OSTALE POSEBNOSTI TRENAŽNOG PROCESA SA SPORTAŠIMA S OŠTEĆENJEM SLUHA
Ana Vuljanić
; Udruga sportske rekreacije „Kinesis“, Zagreb
Abstract
Tjelesna aktivnost i sport kod osoba s oštećenjem sluha predstavljaju određeni metodološki i didaktički problem koji se javlja zbog specifičnih karakteristika koje posjeduju osobe s oštećenjem sluha. Iako su tjelesna aktivnost i sport područja koja ne ovise puno o slušnim signalima, primanje povratnih informacija o kretanju može
umnogome biti otežano. Kako bi se osigurali sigurni uvjeti i kontinuirani razvoj trenažnog procesa, upotrebljavaju se ista načela kao i za populaciju bez invaliditeta. S obzirom na moguće kašnjenje u psihosocijalnom i motoričkom razvoju kod djece s oštećenjem sluha
te s obzirom na razliku u sposobnostima održavanja ravnoteže, a što je rezultat oštećenja vestibularnog sustava, moguće je da će postojati određeni nesrazmjer u potrebnom vremenu učenja za razliku od uobičajenih standarda. U radu sa sportašima s oštećenjem
sluha verbalna komunikacija mora biti svedena na minimum za razliku od vizualnih informacija i demonstracije koje moraju biti što češće i intenzivnije. Osnovna intencija ovoga rada jest prikazati specifičnosti osoba s oštećenjem sluha u sportskom okruženju
te posebnosti u njihovom trenažnom procesu. U radu se, osim toga, iznose neke općenite preporuke i prilagodbe vezane za rad na treningu i natjecanju.
Keywords
sportaši s oštećenjem sluha; komunikacija; prilagodbe; trenažni proces; specifičnosti
Hrčak ID:
154227
URI
Publication date:
23.12.2015.
Visits: 1.929 *