Skip to the main content

Professional paper

Prikaz slučaja školskog neuspjeha - neuropsihološka procjena

Snježana Bilać ; Special children's hospital Goljak, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 259 Kb

page 79-90

downloads: 6.673

cite


Abstract

Školski neuspjeh može biti posljedica raznovrsnih činilaca povezanih s djetetom, obitelji, školom ili društvom u širem smislu. Cilj ovog rada je pokazati mogućnosti neuropsihološke procjene u djece sa školskim neuspjehom. Prikazan je rad kliničkog psihologa s djevojčicom koja je od početka školovanja imala teškoće učenja i emocionalne
smetnje. U petom razredu školski pedagog uputio ju je na kliničku obradu u svrhu određivanja primjerenog oblika daljnjeg školovanja.Verbalne intelektualne sposobnosti djevojčice bile su u širim granicama tolerancije za dob, dok su neverbalne sposobnosti blaže odstupale, uz brojne specifične kognitivne deficite i specifične
teškoće učenja. U ponašanju su bili prisutni simptomi iz područja ADHD sindroma, a u emocionalnoj domeni dominirao je fobični strah od odgovaranja u školi. Predloženo je daljnje školovanje po prilagođenom nastavnom programu. Psiholog je provodio tretman koristeći bihevior i geštalt psihoterapijski pristup. Djevojčica više nije pokazivala emocionalne smetnje, uspješno je završila osnovno i nastavila srednjoškolsko obrazovanje.

Keywords

školski neuspjeh; specifične teškoće učenja; neuropsihološka procjena u djece; psihoterapija

Hrčak ID:

158403

URI

https://hrcak.srce.hr/158403

Publication date:

15.12.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 8.779 *