Skip to the main content

Original scientific paper

UPRAVLJANJE INFORMACIJAMA I ZNANJEM NA PRIMJERU KAMPANJE ZA IZBORE ZA EUROPSKI PARLAMENT 2013.

Goran Popović ; Croatian Communication Association, Zagreb, Croatia
Tanja Grmuša ; Business School Zagreb, Zagreb, Croatia
Hrvoje Prpić ; Medianet, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 671 Kb

page 14-34

downloads: 531

cite


Abstract

Upravljanje informacijama u medijima temelji se na novinarskoj i uredničkoj procjeni informativne vrijednosti događaja temeljenoj na različitim kriterijima koji određuju hoće li događaj postati vijest. Komuniciranje političkih tema zauzima veliki dio medijskog prostora, osiguravajući legitimiranje političkih odluka, ali utječe i na političku participaciju građana koja je sve manja. Izbori za Europski parlament doživljavaju se drugorazrednima, prije svega loše informiranosti građana o unutarnjem funkcioniranju i ustroju EU-a. Istraživanje provedeno u ožujku i travnju 2013. tijekom službenog trajanja prve kampanje za izbore za Europski parlament u Hrvatskoj na petorim najčitanijim tiskovinama (Jutarnji list, Večernji list, 24 sata, Novi list i Slobodna Dalmacija), metodom analize sadržaja na uzorku od 250 članaka nastojalo je utvrditi forme medijskog izvještavanja o kampanji zatim teme vezane uz EU općenito te utvrditi pokazatelje vjerodostojnosti i objektivnosti. Rezultati su pokazali neuravnoteženo izvještavanje u svim analiziranim tiskovinama pri čemu dominiraju manje novinske forme, te visoku razinu vjerodostojnosti i objektivnosti u izvještavanju koja je ipak narušena dominantnim jednostranim izvještavanjem.

Keywords

selekcija vijesti; informativna vrijednost događaja; politička komunikacija; politička participacija; izbori za Europski parlament; vjerodostojnost izvještavanja

Hrčak ID:

159918

URI

https://hrcak.srce.hr/159918

Publication date:

31.3.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.768 *