Skip to the main content

Review article

UTJECAJ ODNOSA S JAVNOSTIMA NA PROCES DONOŠENJA ODLUKE O KUPNJI

Sandra Soče Kraljević ; Faculty of Economics, University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina
Zorana Vidačak ; AX-SOLING D.O.O., Grude, Bosnia and Herzegovina
Mirela Mabić orcid id orcid.org/0000-0002-1529-7797 ; Faculty of Economics, University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina


Full text: croatian pdf 514 Kb

page 79-90

downloads: 843

cite


Abstract

Ovim radom predstavljeno je primarno istraživanje, koje upućuje na postojanje promjena u segmentima potrošača s obzirom na odnose s javnošću i atmosferu u prodajnim objektima. Ova studija ispituje utjecaj odnosa s javnošću i raznih dimenzija (čimbenika) atmosfere na kreiranje (stvaranje, formiranje) donošenja odluke o kupnji. Cilj je bio utvrditi postoji li veza između atmosfere prodajnog mjesta i odluke o kupnji. Nadalje, utvrditi na koji način atmosfera utječe na odluku o kupnji. Istražiti i utvrditi kakva atmosfera u prodajnom mjestu utječe pozitivno na odluku o kupnji. Istražiti i utvrditi razinu zadovoljstva potrošača atmosferom u prodajnim objektima. Uzorak od 200 kupaca odabran je na bazi (po principu) procedure geografskog područja uzimanja uzoraka u Bosni i Hercegovini. Rezultati pokazuju da u većini dimenzija (čimbenika) kreiranja (stvaranja, formiranja) atmosfere u prodajnim objektima, ista uvelike utječe na donošenje odluke o kupnji. Nadalje, pronađene su mnoge dimenzije (čimbenici) atmosfere koje značajno različito utječu na odluku o kupnji. Rezultati ovog istraživanja mogu biti od posebnog značenja onima koji organiziraju prodajne objekte.

Keywords

odnosi s javnošću; istraživanje tržišta; atmosfera u prodajnim objektima; odluke o kupnji; zadovoljstvo potrošača

Hrčak ID:

159927

URI

https://hrcak.srce.hr/159927

Publication date:

31.3.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.367 *