Skip to the main content

Original scientific paper

UTVRĐIVANJE OSNOVNIH KARAKTERISTIKA PROIZVODA PRIMJENOM FAKTORSKE ANALIZE

Nataša Kurnoga Živadinović


Full text: croatian pdf 201 Kb

page 952-966

downloads: 6.637

cite


Abstract

Svrha je istraživanja prikazanoga u ovome radu sažimanje velikog
broja karakteristika proizvoda na manji broj osnovnih karakteristika. Utvrditi osnovne karakteristike proizvoda korisno je, primjerice u istraživanju tržišta, za razvitak novoga ili za poboljšanje postojećih proizvoda, za bolje razumijevanje kupaca, ili u svrhu oglašavanja, da bi se što bolje komuniciralo s publikom i slično. Svaki proizvod okarakteriziran je nizom karakteristika, ali se u tom velikome broju neke i preklapaju. Postavlja se pitanje jesu li te karakteristike doista različite ili se mogu grupirati u faktore? U tu je svrhu provedeno empirijsko istraživanje o karakteristikama proizvoda „kava“. Na
prikupljenim podacima primijenjena je faktorska analiza da bi se od velikoga broja karakteristika dobile osnovne karakteristike, odnosno od većega broja izvornih varijabli manji broj faktora. Faktorska analiza na osnovi petnaest izvornih varijabli rezultirala je sa četiri izlučena faktora.

Keywords

faktorska analiza; istraživanje tržišta; karakteristike proizvoda

Hrčak ID:

16323

URI

https://hrcak.srce.hr/16323

Publication date:

10.12.2004.

Article data in other languages: english

Visits: 9.956 *