Skip to the main content

Original scientific paper

Prihvatljivost čaja od peršina kod adolescenata

Antonij Perl Pirički ; Sveučilište Josipa Jurja StrossmayeraPrehrambeno-tehnološki fakultet Osijek
Tihomir Moslavac ; Sveučilište Josipa Jurja StrossmayeraPrehrambeno-tehnološki fakultet Osijek
Maja Vugrinec ; Sveučilište Josipa Jurja StrossmayeraPrehrambeno-tehnološki fakultet Osijek


Full text: croatian pdf 362 Kb

page 46-53

downloads: 430

cite

Full text: english pdf 362 Kb

page 52-52

downloads: 149

cite


Abstract

Čaj od peršina zasada nije komercijalno dostupan na našem tržištu. Cilj ovoga rada bio je ispitati njegovu prihvatljivost kod adolescenata, specifične skupine potrošača. Testiranje prihvatljivosti potrošača/ adolescenata provedeno je upotrebom verbalne hedonističke skale s devet stupnjeva. U ispitivanju je sudjelovalo 310 srednjoškolskih učenika, oba spola, dobi 14 do 18 godina. Ispitanicima je bilo ponuđeno ukupno 8 uzoraka čaja od peršina koji su se razlikovali s obzirom na temperaturu serviranja, koncentraciju čaja i dodatak limunovog soka. Svi uzorci su bili jednako zašećereni. Rezultati su pokazali da ispitivana skupina adolescenata statistički značajno bolje prihvaća čajeve slabije koncentracije, od jačih čajeva. Nešto bolje prihvaćaju tople čajeve u odnosu na hladne, dok dodatak limunovog soka uglavnom nije utjecao na prihvatljivost. Gledano prema spolu, djevojke statistički značajno bolje prihvaćaju sve čajeve kojima nije dodan limunov sok, za razliku od mladića kojima bolje odgovaraju čajevi pripremljeni s dodatkom limunovog soka. Iz dobivenih rezultata može se zaključiti da adolescentna skupina ispitanika prihvaća čaj od peršina, ali samo u slabijoj koncentraciji. Da bi se dobio širi uvid o prihvatljivosti tog komercijalno nedostupnog proizvoda, potrebno je ispitivanje provesti i na ostalim dobnim skupina potrošača.

Keywords

čaj; peršin; adolescenti; ispitivanje potrošača

Hrčak ID:

163389

URI

https://hrcak.srce.hr/163389

Publication date:

26.2.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 1.119 *