Technical gazette, Vol. 23 No. 5, 2016.
Preliminary communication
https://doi.org/10.17559/TV-20140709100013
Model za određivanje konkurentnosti luka i prometnih pravaca
Mia Jurjević
; Vozišće 12a, HR-51216 Viškovo, Croatia
Čedomir Dundović
orcid.org/0000-0001-6424-2410
; Department of Transport Technology and Organization, Faculty of Maritime Studies, University of Rijeka, Studentska 2, HR-51000 Rijeka, Croatia
Svjetlana Hess
orcid.org/0000-0002-7517-4289
; Department of Transport Technology and Organization, Faculty of Maritime Studies, University of Rijeka, Studentska 2, HR-51000 Rijeka, Croatia
Abstract
Istraživanja luka radi utvrđivanja njihove važnosti na pojedinom geografskom području uglavnom su usmjerena na mjerenje performansi u skladu s veličinom prometa i produktivnosti u svjetskim razmjerima. Kao karike u prometnom i logističkom lancu, luke se kontinuirano prilagođavaju zahtjevima korisnika u međunarodnoj robnoj razmjeni radi dostizanja adekvatnog stupnja konkurentnosti. Suradnja luka Trst, Kopar i Rijeka potreba je i nužnost kako bi te luke udruženim snagama zajednički mogle konkurirati sjeverozapadnim europskim i crnomorskim lukama. Cilj je odrediti koja je luka, od tri promatrane sjevernojadranske luke, konkurentnija kao tranzitna luka za odabrane odredišne točke u zaleđu, uzimajući u obzir više vrsta tereta. U radu se za ostvarivanje postavljenog cilja predlaže uvođenje skupnog indeksa konkurentnosti.
Keywords
indeks konkurentnosti; konkurentnost; sjevernojadranske luke; prometni pravac
Hrčak ID:
167516
URI
Publication date:
13.10.2016.
Visits: 2.560 *