Technical gazette, Vol. 23 No. 6, 2016.
Original scientific paper
https://doi.org/10.17559/TV-20151103120545
Procjena i odabir ideja u procesu inovacije proizvoda – rezultati empirijskog istraživanja
Milan Stevanović
orcid.org/0000-0003-2165-3791
; University of Zagreb, Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, Ivana Lucica 5, 10000 Zagreb, Croatia
Dorian Marjanović
; University of Zagreb, Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, Ivana Lucica 5, 10000 Zagreb, Croatia
Mario Štorga
orcid.org/0000-0001-9700-008X
; University of Zagreb, Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, Ivana Lucica 5, 10000 Zagreb, Croatia
Abstract
Proces inovacija zahtjeva značajne resurse, te je stoga za tvrtke od velikog značaja da na transparentan način, uz što manje potrebnog ekspertnog znanja, čim ranije prepoznaju ideje visokog inovacijskog kapaciteta. Aktualna istraživanja ukazuju da tvrtke vrlo često provode odabir ideja ad hoc ili intuitivno, te da samo manji broj tvrtki ima definirane metode za procjenu i vrednovanje ideja. Pri tome se kao problem pojavljuje neprecizna definicija varijabli koje se koriste u procesima procjene inovativnog kapaciteta ideja, te nedefinirana metrika i međusobni utjecaj varijabli. Kako bismo utvrdili praktična stajališta u ovom području, provedeno je istraživanje u obliku ankete na reprezentativnom uzorku hrvatskih tvrtki koje u svom proizvodnom programu imaju razvoj proizvoda. Anketom se pokušalo odrediti koji su motivi tvrtki za inovacije, te na koje načine tvrtke provode procjenu i odabir ideja. Temeljitim proučavanjem literature, detektiran je skup varijabli koje se najčešće koriste u procjeni kapaciteta ideja za razvoj proizvoda, te se anketom pokušao ustanoviti praktičan značaj pojedinih varijabli za sudionike procesa. U ovom radu prikazani su rezultati provedenog istraživanja.
Keywords
priprema razvoja proizvoda; procjena i odabir ideja; razvoj proizvoda; upravljanje idejama; upravljanje inovacijama
Hrčak ID:
169359
URI
Publication date:
29.11.2016.
Visits: 4.883 *