Skip to the main content

Original scientific paper

Utjecaj humora na učinak u rješavanju problemskih matematičkih zadataka i anksioznost

Marija Hrebac Hlobik ; Amadeus M.A.J. d.o.o.
Nina Pavlin-Bernardić orcid id orcid.org/0000-0002-8194-5668 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 287 Kb

page 23-38

downloads: 970

cite


Abstract

Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi utječe li izloženost duhovitom sadržaju na poboljšanje uratka studenata u problemskim matematičkim zadacima i smanjenje anksioznosti. Sto trinaest studenata preddiplomskog studija psihologije Filozofskog fakulteta
u Zagrebu podijeljeno je u 3 skupine: sve skupine rješavale su STAI O-ljestvicu anksioznosti kao osobine te MSLQ-TA skalu ispitne anksioznosti. Prva eksperimentalna skupina zatim je čitala viceve i običnu uputu za rješavanje matematičkih zadataka, druga eksperimentalna skupina imala je duhovitu uputu za iste zadatke, a kontrolna skupina samo običnu uputu i iste zadatke. Sve skupine zatim su ispunjavale evaluaciju korištenja humora i S-ljestvicu upitnika STAI. Rezultati su pokazali da ne postoji značajna razlika niti u broju točno riješenih zadataka niti u anksioznosti nakon njihova
rješavanja između skupina koje su bile izložene duhovitom sadržaju i kontrolne skupine. Usprkos tome, najveći broj studenata ocijenio je da im je humor pomogao u smanjenju anksioznosti i voljeli bi da humor bude uključen u sljedeći ispit na koji izlaze.

Keywords

humor; ispitna anksioznost; matematički zadaci

Hrčak ID:

169571

URI

https://hrcak.srce.hr/169571

Publication date:

22.12.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 2.077 *