Clinical Psychology, Vol. 8 No. 2, 2015.
Original scientific paper
Morfološke vještine kod predškolske djece rođene nakon intrauterinog zastoja rasta
Zdravko Kolundžić
orcid.org/0000-0001-8995-0122
; General County Hospital, Požega, Croatia
Andrea Šimić Klarić
orcid.org/0000-0002-7091-8613
; General County Hospital, Požega, Croatia
Borislav Vuković
orcid.org/0000-0001-8538-0054
; General County Hospital, Požega, Croatia
Katarina Pavičić Dokoza
; SUVAG Polyclinic, Zagreb, Croatia
Dinah Vodanović
orcid.org/0000-0002-3150-8179
; Clinical Hospital Center Zagreb, Zagreb, Croatia
Vlatka Mejaški Bošnjak
; Children's Hospital Zagreb, Zagreb, Croatia
Helena Tesari
orcid.org/0000-0002-0438-1635
; General County Hospital, Požega, Croatia
Mirjana Lenček
; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
U istraživanju su ispitana i uspoređena morfološka znanja između djece rođene nakon intrauterinog zastoja rasta i kontrolnih ispitanika.
Djeca s intrauterinim zastojem rasta rođena su u terminu, ispod desetog centila za gestacijsku dob, red rođenja i spol. Kontrolni ispitanici su ujednačeni s djecom rođenom nakon inutrauterinog zastoja rasta prema kronološkoj i gestacijskoj dobi, spolu i stupnju obrazovanja majke. Svi ispitanici su rođeni na termin i hrvatski jezik
im je materinji. Statistička analiza potvrđuje značajne razlike u koristi kontrolnih ispitanika na zadacima za ispitivanje infleksijske morfologije. Najveći doprinos razlikama daju dvojina imenica i množina lažnih riječi. Prema rezultatima istraživanja možemo zaključiti kako intrauterini zastoj rasta može imati negativan utjecaj na usvajanje jezičnih sposobnosti u dijelu morfoloških
znanja. Rezultati upućuju na potrebu praćenja ove skupine neurorizčne djece kako bi se mogući zastoji ili usporavanja u usvajanju jezičnih sposobnosti uočili u ranoj dobi, što bi omogućilo pravovremenu intervenciju.
Keywords
intrauterini zastoj rasta; morfologija; jezik
Hrčak ID:
169724
URI
Publication date:
21.12.2015.
Visits: 1.942 *