Skip to the main content

Review article

Popis slika Vjekoslava Paraća iz godina od 1926. do 1947.

Milan Ivanišević


Full text: croatian pdf 965 Kb

page 173-189

downloads: 904

cite

Download JATS file


Abstract

Proučavatelj je priredio za tisak rukopisni popis slika (i jednoga kipa), djela Vjekoslava Paraća (1904. - 1986.). Popis je sastavila Ksenija Parać (1914. - 2006.), najvjerojatnije kao svoj diplomski rad u završnici studiranja povijesti umjetnosti u Zagrebu, godine 1953. Najstarija je slika iz godine 1926., a najmlađa iz 1947. Popis daje odgovore na pitanja o vremenu nastanka pojedine slike, mjestu i vremenu izlaganja i o tadašnjem vlasniku. Ne postoji u Popisu odgovor za svaku sliku, ali je važno znati kako postoji za većinu. Popisane su u devet cjelina, u neprekinutome vremenskom slijedu, ukupno 245 slika.

Keywords

Vjekoslav Parać; popis slika

Hrčak ID:

169768

URI

https://hrcak.srce.hr/169768

Publication date:

8.9.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 3.682 *




Pristup

Arsen Duplančić, voditelj knjižnice Arheološkoga muzeja u Splitu, rekao mi je 8. srpnja 2015. kako on odnedavno ima darovani mu Popis i kako bi mi dopustio proučavanje i pripremu rukopisa za tisak. Zahvalno sam prihvatio i već tada počeo raditi, ali je sve sporo odmicalo, posebno stoga što sam morao odustati od namjeravane provjere podataka o fotografijama slika u tiskovinama (uspio sam provjeriti samo dvije), a do završetka proučavanja nisam znao tko je sastavio Popis. Na temelju naznake na prednjim koricama i propitkivanja što ih je usmjerila ta naznaka, zaključio sam kako ga je sastavila Ksenija Koludrović, udana Parać i Tudor (Vela Luka, 25. studenoga 1914. - Split, 28. veljače 2006.),1 koja je 29. prosinca 1954. diplomirala u Zagrebu (Filozofski fakultet Sveučilišta; grupa XXV: Povijest umjetnosti i kulture). Po mojoj prosudbi, ovaj je Popis njezin diplomski rad ili njegov bitni dio, iako to ne mogu dokazati, jer Fakultet ne čuva taj rad niti njegov naslov, nego samo klauzurni rad, a to ovaj Popis nije. U Popisu je najstarija slika Autoportret (ovdje broj 1.1.). Najmlađa je, po mome proučavanju, Omladinska pruga (ovdje broj 9.3.243.), jer je naslikana na gradnji željezničke pruge Šamac - Sarajevo, od 1. travnja do 15. studenoga 1947. Popis je pisan poslije 9. svibnja 1953., jer je za sliku La Coupole (ovdje broj 2.12.72.) naznačena izložba Pola vijeka jugoslavenskog slikarstva, otvorena toga dana. Podatak nije naknadno dodan, nego je pisan istodobno s drugima, jer je zbog dugoga nabrajanja u stupcu Izložbe ispisan i donji vodoravni red, pa je tako na ovoj stranici sedam rednih brojeva, a ne redovitih osam. Korisno je naglasiti: u Popisu je samo jedan kip od terakote (ovdje broj 3.18.136.), a grafike su slike, pa sam čitavome popisu dao ovakav naslov. Kad bi u njemu bila riječ »djela«, bila bi preopširna i mogla bi smjerati na pisana djela koja je slikar također stvarao, a riječ »likovna djela« mogla bi govoriti o više kipova.

Popis je pisan na papiru (visina 297 milimetara, širina 420 milimetara, A3, oko 100 gramski, glatki, pregiban po širini na pola, A4). Uložen je u tvornički izrađene kartonske korice (F A HEMAN, Patent mapa Zakonom zaštićena M1 - 1000 - II. 1941.). Pisano je obostrano, stranice nisu brojene, ukupno je 21 list, prošiven na lijevom rubu koncem. Pisano je strojem uz kopirni papir. Samo je na drugoj stranici (list 1v) otisak kopirnoga papira, a na drugim je stranicama otisak crne vrpce za pisanje. Najprije su na svakoj stranici olovkom nacrtani okvir, okomita i vodoravna podjela. Vodoravno je na svakoj stranici devet redova, a prvi gornji uvijek je uži i u njemu je opis sadržaja; drugi redovi su širi i njih je na svakoj stranici osam. Okomito je na svakoj stranici osam stupaca, različite su širine, a prvi je uvijek uži, jer sadrži redni broj. Naznaka je izložbe na vrhu stranice koja sadrži početak brojenja djela na toj izložbi. Na prednjim koricama, u sredini, na tiskanoj crti, rukopisom, olovkom: Parać K. - prof. Parać Vjekoslav (na prednjim koricama, gore, lijevo, rukopisom, olovkom: Via San Galle). Stupci su naslovljeni: Red br. | Naslov djela | Tehnika | Veličina | Signatura | Vlasništvo | Izložbe [negdje: Izložba] | Razno.

U ovome sam svome izdanju Popisa nastojao učiniti ga čitljivijim u tiskanome izdanju. Stupce sam pretvorio u vodoravno pisanje, pa sam promijenio izvorne naslove i njihov broj. Sada su to: naslov | tehnika | mjere | potpis | napomena. Izostavljen je izvorni stupac Izložbe, jer je taj sadržaj naznačen na početku svake izložbe. Ako je u tome sadržaju neki važan podatak, tada je odgovor na pitanje »izložba« uvršten u ovo izdanje. Promijenio sam izvorne brojeve, jer sam čitatelju želio dati ukupan broj popisanih djela, a zadržati i brojenje po pojedinim popisanim cjelinama. Prvi broj znači redni broj cjeline: 1 - 9. Druga skupina brojeva znači broj slika na izložbi: 1.1 - 60, 2.1 - 58, 3.1 - 19, 4.1 - 23, 5.1 - 4, 6.1 - 35, 7.1 - 21, 8.1 - 20, 9.1 - 5. Treća skupina brojeva znači ukupan broj slika u popisu: 1 - 245. Sve je doslovno prepisano. Promjene su neznatne: kose zagrade // zamijenjene oblim zagradama (); u naznaci mjesta potpisa, između razriješenih kratica, dodan je zarez; u adresi vlasnika dodan je zarez tamo gdje je izostavljen (tako je ujednačeno pisanje adrese). Razriješene kratice: br.; d.d. = dolje, desno; d.l. = dolje, lijevo; g. = godina; g.d. = gore, desno; g.l. = gore, lijevo; gđa.; god.; pok.; Repr.; ud.; ul.; ako godina nema početnu brojku 19, to je dodano, osim u potpisu koji je doslovno prepisan. Naslov tiskovine izvorno je u navodnicima, a ovdje je prepisan kosim slovima jer je to u skladu s opisom u Bibliografiji rasprava i članaka, V., Zagreb 1977. (u kojoj je provjerena većina podataka o izložbama). U uglatim je zagradama [] moja napomena o naknadnim upisima. U bilješke sam uvrstio samo izložbe koje su u Popisu naznačene. Kada sam vidio katalog takve izložbe, tada prepisujem podatke o naslovu, mjestu i vremenu izložbe i o izloženim djelima. Kada katalog nisam vidio, tada dajem samo što je moguće točnije podatke o naslovu, mjestu i vremenu izložbe. Tiskane fotografije slika, u Popisu imaju naznaku »reproducirano «, posebno sam popisao, jer će ubuduće tako biti lakše pregledati ih (broj iza podatka o tiskovini je onaj zadnji redni broj u Popisu). S istom sam nakanom sastavio i popis vlasnika (broj iza podatka o vlasniku je onaj zadnji redni broj u Popisu; kada sam bio siguran u podatak o mjestu boravka vlasnika, koji je nedostajao, upisao sam ga).

Ovdje prenosim rodoslovne podatke o slikarevoj užoj obitelji,2 jer su oni ili portretirani ili vlasnici slika. Otac Ivan (rođen 19. lipnja 1875., vjenčanje 19. travnja 1903., umro 19. listopada 1945.). Majka Milka Srdar (rođena 21. svibnja 1881., umrla 13. veljače 1960.). Djeca: Vjekoslav (rođen 2. veljače 1904., vjenčanje 8. rujna 1935.; žena Mara Fabry; umro 4. kolovoza 1986.), Nevenka (rođena 18. srpnja 1906., vjenčanje 18. studenoga 1953.; muž Milan Rodin; umrla 8. srpnja 1997.), Berislav (rođen 9. veljače 1910., vjenčanje 8. srpnja 1950.; žena Vida Fischer; umro 22. svibnja 1992.), Neda (rođena 13. veljače 1913., umrla 25. studenoga 2001.), Dalibor (rođen 25. lipnja 1921., vjenčanje 28. studenoga 1949; žena Srebrenka Štriga; umro 13. veljače 2009.).

Popis

Izložba u Zagrebu, 15 - 25. III. 1929. (prva izložba u javnosti)3 - premještena i nadopunjena u Splitu4

1.1. naslov: Autoportret | tehnika: ulje na platnu | mjere: 88,5×66,6 | potpis: gore, lijevo V. Parać | vlasnik: Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb | napomena: Nastalo 1926 - 1927; reproducirano u Svijet broj 13 - 23. III. 1929.

1.2. naslov: Kompozicija | tehnika: tempera - ulje | mjere: 200×150 [olovkom, rukopisom: ?] | potpis: V. Parać | vlasnik: Galerija umjetnina, Split (posuđeno Galeriji, Zadar) | napomena: Nastalo 1926 - 1927; reproducirano u Svijet broj 13 - 23. III. 1929.

1.3. naslov: Glava dječaka | tehnika: ulje na drvu | potpis:5dolje, desno V. Parać 27 | vlasnik: Villa Dalmacija, Split | napomena: Nastalo 1926 - 1927; reproducirano u Hrvatska prosvjeta broj 4/1929. i Hrvatska revija broj 5/1929.

1.4. naslov: Mrtva priroda | tehnika: ulje na kartonu | mjere: 90×70 [olovkom, rukopisom: ?] | vlasnik: autor | napomena: Uništeno bombardiranjem Solina6

1.5. naslov: Kod Sv. Blaža | tehnika: ulje na platnu | mjere: 88×63 [olovkom, rukopisom: ?] | potpis: gore, desno Parać 27 | vlasnik: Warnier, Paris

1.6. naslov: Seljak u slamnatom šeširu | tehnika: ulje na platnu | mjere: 85×57 | potpis: gore, lijevo V. Parać 928 | vlasnik: Kolekcija Deutsch-Maceljski

1.7. naslov: Autoportret | tehnika: crtež perom | vlasnik: autor | napomena: Reproducirano u Hrvatska revija broj 5/1929.

1.8. naslov: Dječak sa gitarom | tehnika: ulje na platnu | mjere: 100×90 [olovkom, rukopisom: ?] | napomena: Uništeno bombardiranjem Solina

1.9. naslov: Ribari | tehnika: akvarel - gvaš | mjere: 30×45 [olovkom, rukopisom: ?] | vlasnik: Marica Čerina udova Vukušić | napomena: Nastalo oko 1928.

1.10. naslov: (Ribari) Veslači | tehnika: ulje na platnu | mjere: 90×70 [olovkom, rukopisom: ?] | vlasnik: Direktor Coda, Zagreb | napomena: Reproducirano u Svijet broj 13/1929.

1.11. naslov: Seljaci (Povratak sa polja) | tehnika: ulje na platnu | mjere: 90×70 [olovkom, rukopisom: ?] | potpis: dolje, desno V. Parać 27 | vlasnik: Prof. Ivo Kerdić, Zagreb | napomena: Reproducirano Hrvatska revija broj 5/1929. u boji

1.12. naslov: Proljeće | tehnika: ulje na kartonu | mjere: 33×43 | potpis: dolje, desno V. Parać 28 | vlasnik: autor

1.13. naslov: Kaštel Gomilica | tehnika: ulje na platnu | mjere: 50×38 | potpis: dolje, lijevo V. Parać 28 | vlasnik: Galerija umjetnina, Split | napomena: Reproducirano u Svijet godine 1929. ili 1930.

1.14. naslov: Kuće u Vranjicu7 | tehnika: ulje na platnu | vlasnik: Tresić-Pavičić, Split

1.15. naslov: Vranjic | tehnika: ulje na platnu | vlasnik: [prvi red] Dr. Ivo Bulić, Split [drugi red] Frane Bulić, Beograd, Branka Đonovića 6 - Dedinje

1.16. naslov: Portret J. Šperac8 | tehnika: ulje na platnu | mjere: 187×126 | napomena: Reproducirano u Hrvatska prosvjeta broj 4 godina XVI - 1929.

1.17. naslov: Puljiz | tehnika: akvarelirani crtež | mjere: 36×32 | vlasnik: Marin Ferić, Zagreb

1.18. naslov: Portret Nikole Cvejića (toreador) | tehnika: ulje na platnu | vlasnik: Ing. Nikola Cvejić, operni pjevač, Beograd (ili u Rumi)

1.19. naslov: Portret F. S. (ujaka) (Frane Srdar, Kaštel Gomilica) | tehnika: ulje na platnu | potpis: dolje, desno V. Parać 28

1.20. naslov: Akt | tehnika: litografija | vlasnik: autor

1.21. naslov: Mrtva priroda (sa kruhom, voćem i ribom) | tehnika: ulje na platnu | vlasnik: Udova dr. Belošević Maša

1.22. naslov: Stare kuće | tehnika: akvarelirani crtež | vlasnik: Gospođa Šuperina

1.23. naslov: Glava djevojke | tehnika: crtež - smeđa kreda i olovka | potpis: dolje, lijevo V Parać 27 | vlasnik: Grafička zbirka Sveučilišne biblioteke, Zagreb | napomena: Reproducirano u Hrvatska revija broj 5 [i] Svijet broj 13/1929.

1.24. naslov: Glava djevojčice | tehnika: crtež - smeđa kreda i olovka | potpis: dolje, desno Parać 28 | napomena: Reproducirano u Hrvatska revija broj 5 [i] Svijet broj 13/1929.

1.25. naslov: Glava radnika | tehnika: crtež - kreda | potpis: dolje, lijevo V. Parać 28 | vlasnik: Dr. Slavko Batušić, Zagreb | napomena: Reproducirano Hrvatska prosvjeta broj 4 1929.

1.26. naslov: Portret mlađeg brata | tehnika: crtež retlom | potpis: dolje, lijevo V. Parać 28 | vlasnik: autor - Solin | napomena: Reproducirano Svijet broj 13, 1929. godina

1.27. naslov: Pjevač | tehnika: crtež | vlasnik: Ante Benzon

1.28. naslov: Komedija9 | tehnika: litografija | mjere: 40×29 | potpis: V. Parać 27 | vlasnik: otisak kod autora u Solinu i kod Tresić-Pavičić u Splitu

1.29. naslov: Mornar | tehnika: litografija | vlasnik: otisak kod dr. Jozo Arambašin | napomena: Oštećeno bombardiranjem Solina

1.30. naslov: Oltarna slika | tehnika: ulje | vlasnik: Župna crkva Sv. Martin u Vranjicu - prvi oltar desno | izložba: 1929 - jesen Vatrogasni dom, Split

1.31. naslov: Crtež akta | tehnika: smeđa kreda i olovka | vlasnik: autor | izložba: 1929 - jesen Vatrogasni dom, Split

1.32. naslov: Mrtva priroda (Stare knjige) | tehnika: ulje | vlasnik: Antun Karlovac, apotekar | izložba: 1929 - jesen Vatrogasni dom, Split

1.33. naslov: Skica (motiv berbe) | vlasnik: Ing. Fabijan Kaliterna, Split | izložba: 1929 - jesen Vatrogasni dom, Split | napomena: Reproducirano Hrvatska revija broj 5/1929.

1.34. naslov: Glava djevojčice | tehnika: crtež | vlasnik: Prof. Grga Antunac | izložba: 1929 - jesen Vatrogasni dom, Split

1.35. naslov: Motiv iz Kaštela | tehnika: akvarel crtež

1.36. naslov: Glava | tehnika: lavirani crtež

1.37. naslov: Most u Solinu | tehnika: ulje | vlasnik: Toni Mardešić, Vis - Komiža | izložba: Izloženo samo u Splitu - Vatrogasni dom

1.38. naslov: Kaštel Kambelovac | tehnika: ulje | vlasnik: Stipe Jelić, Split

1.39. naslov: Ležeći akt | tehnika: crtež retlom | izložba: Izloženo samo u Splitu

1.40. naslov: Kaštela | tehnika: akvarel | izložba: Izloženo samo u Splitu

1.41. naslov: Kaktusi | tehnika: crtež olovkom | vlasnik: Prof. Ante Cetineo, Split | izložba: Izloženo samo u Splitu

1.42. naslov: Maslina | tehnika: crtež olovkom | mjere: 23×21 | vlasnik: autor | izložba: Izloženo samo u Splitu

1.43. naslov: Žuto cvijeće | tehnika: ulje | vlasnik: Šmidhen F., Zagreb10 | izložba: Izloženo samo u Splitu

1.44. naslov: Mrtva priroda (Breskve) | vlasnik: Čičin-Šain, Split | izložba: Izloženo samo u Splitu

1.45. naslov: Portret Ante Gašpića | tehnika: ulje | vlasnik: A. Gašpić, Zagreb, Kukovčeva 5. | izložba: nije izlagan

1.46. naslov: Portret A. Antičević-Bronzan11 | vlasnik: Kod Antičević, Split | izložba: nije izlagan

1.47. naslov: Portret gospođa Zlatka Antičević | vlasnik: Kod Antičević, Split | izložba: nije izlagan

1.48. naslov: Clowni (u cirkusu) | tehnika: akvarel - crtež | potpis: dolje, desno V. Parać 28 | vlasnik: Dr. Slavan Vidović, Split | izložba: Izlagana u Splitu

1.49. naslov: Patos (pjevač sa [nedostaje riječ] | tehnika: ulje | izložba: Split

1.50. naslov: Jahač | tehnika: crtež | vlasnik: Ing. F. Kaliterna, Split | izložba: Split

Slika 1 Jahač, oko 1929., olovka i tempera, papir, visina 35 cm, širina 28,5 cm; prvi vlasnik Fabijan Kaliterna kupio na izložbi u Splitu, od 27. rujna do 13. listopada 1929. (ovdje broj 1.50.); sadašnji vlasnik: Split, Jakov Ivanišević (snimio Đenko Ivanišević, 2016.)
tusculum-9-173-g1.jpg

1.51. naslov: Kompozicija [olovkom, rukopisom: ?] | tehnika: crtež | izložba: Split

1.52. naslov: Solinske ruševine (Amfiteatar) | tehnika: crtež | vlasnik: Špiro Drašković, Solin12 | izložba: Split

1.53. naslov: Most u Solinu | tehnika: crtež tušom | izložba: Izložen u Zagrebu i u Splitu

1.54. naslov: Žena | tehnika: crtež tušom | vlasnik: Ing. Fabijan Kaliterna, Split | izložba: Samo u Splitu

1.55. naslov: Akt sa leđa | tehnika: ulje | vlasnik: Bogić (Boco), Split | izložba: Samo u Splitu

1.56. naslov: Mrtva priroda | tehnika: crtež | vlasnik: Neke od slika pod 56 i dalje nalaze se kod: Dr. Ivić Srećko, Split i Oblasna samouprava, Split [bilješka označena **) na donjem rubu ispod broja 60] | izložba: Samo u Splitu | napomena: Reproducirano Hrvatskarevija broj 5/1929.

1.57. naslov: Smijeh | tehnika: crtež tušom | vlasnik: Neke od slika pod 56 i dalje nalaze se kod: Dr. Ivić Srećko, Split i Oblasna samouprava, Split [bilješka označena **) na donjem rubu ispod broja 60] | izložba: Split | napomena: Reproducirano Hrvatskarevija broj 5/1929.

1.58. naslov: Lekcija pjevanja | tehnika: crtež tušom | vlasnik: Neke od slika pod 56 i dalje nalaze se kod: Dr. Ivić Srećko, Split i Oblasna samouprava, Split [bilješka označena **) na donjem rubu ispod broja 60] | napomena: Reproducirano Hrvatskarevija broj 5/1929.

1.59. naslov: Kuće u Vranjicu | tehnika: crtež tušem | vlasnik: Neke od slika pod 56 i dalje nalaze se kod: Dr. Ivić Srećko, Split i Oblasna samouprava, Split [bilješka označena **) na donjem rubu ispod broja 60] | napomena: Reproducirano Hrvatskarevija broj 5/1929.

1.60. naslov: Veslači - ribari | tehnika: crtež tušom | vlasnik: Dr. Livadić Branimir | napomena: Reproducirano Hrvatskarevija broj 5/1929.

Slika 2 Kupačice, oko 1930., ulje, karton (oštećeno), visina 35 cm, širina 26 cm; desno, dolje, kut: Parać (otraga: Šegvić aktovi); prvi vlasnik Miroslav Šegvić vjerojatno je kupio u Salonu Galić; sadašnja vlasnica: Split, Višnja Ivanišević (snimio Đenko Ivanišević, 2016.)
tusculum-9-173-g2.jpg

II. samostalna izložba13 - Salon Ulrich 17 - 28. III. 1932.

2.1.61. naslov: Pont Carrousel | tehnika: ulje | mjere: 38×55 | potpis: dolje, desno V. Parać Paris 31 | vlasnik: Ing. Mate Senjanović, Rijeka | izložba: i 1934 - samostalna u Splitu14

2.2.62. naslov: Porte de Chatillon | tehnika: ulje | potpis: dolje, desno V. Parać Paris 31 | vlasnik: Općina Split [olovkom, rukopisom: Bešker ?] | izložba: i 1934 - samostalna u Splitu | napomena: Reproducirano 15 dana broj 7/1932.

2.3.63. naslov: Avenue du Maine | tehnika: ulje | mjere: 61×50 | potpis: dolje, lijevo V. Parać Paris 31 | vlasnik: Vlado Očić, Zagreb, Vladimira Nazora

2.4.64. naslov: Avenue d'Orleans | tehnika: ulje | mjere: 58×77 | potpis: dolje, lijevo V. Parać Paris 31 | vlasnik: Ante Vatavuk, Zagreb, Mihanovićeva 16

2.5.65. naslov: Pont Sully (Petit pont) | tehnika: ulje | mjere: 53×44 | potpis: V. Parać 30 | vlasnik: Ing. Hranko Smodlaka, Split | izložba: i 1934 - samostalna u Splitu

2.6.66. naslov: Pont Neuf | tehnika: ulje | vlasnik: Salon Ulrich, Zagreb | napomena: Reproducirano u Hrvatskoj prosvjeti broj 5/1932.

2.7.67. naslov: Sa Mont Martrea | tehnika: ulje

2.8.68. naslov: Le Bouquiniste | tehnika: ulje | vlasnik: Marković Drago

2.9.69. naslov: Portret M. F.15 | tehnika: ulje | potpis: dolje, desno V. Parać Paris 30 | vlasnik: Nevenka Parać, Zagreb, Ilica 106 | izložba: i 1934 - samostalna u Splitu | napomena: Reproducirano u 15 dana broj 7/1932. - Kronika naše kulture

2.10.70. naslov: Portret J. S.16 | tehnika: ulje | vlasnik: Parać, Solin [nema naznake izložbe] | napomena: Reproducirano Hrvatska prosvjeta broj 5/1932. - nakon izložbe

2.11.71. naslov: Dancing na Montparnasseu | tehnika: ulje | vlasnik: Drago Mađer | izložba: i 1934 - samostalna u Splitu

2.12.72. naslov: La Coupole | tehnika: ulje | potpis: dolje, lijevo V. Parać Paris 31 | vlasnik: Jugoslavenska akademija - Moderna galerija | izložba: i IIIieme Salon D'Art Francaise Independent1724. IV. - 31. V. 1931. i »Cvjeta Zuzorić«,18Beograd i 1932 u Amsterdamu na izložbi Jugoslavije19i nakon toga u Bruxellesu;20 »Pola vijeka jugoslavenskog slikarstva«21 9. V. - 9. VI. 1953. | napomena: Reproducirano Les Artistes d'aujourd'hui 1931., Le Mond et l'art Slaves 1931. Paris, u knjizi »Hrvatska umjetnost« i u katalogu »Pola vijeka jugoslavenskog slikarstva« 1953. Zagreb

2.13.73. naslov: Mrtva priroda (Cvijeće) | tehnika: ulje | mjere: 44×36 | potpis: dolje, desno V. Parać Paris 31| vlasnik: Nino Polić | izložba: i IIIieme Salon D'Art Francaise Independent 24. IV. - 31. V. 1931. i »Cvjeta Zuzorić«, Beograd i 1932 u Amsterdamu na izložbi Jugoslavije i nakon toga u Bruxellesu | napomena: Reproducirano u Morgen Blatt, Zagreb, broj 86/1932. 2.14.74. naslov: Mrtva priroda sa melonima | tehnika: ulje | mjere: 44×65 | potpis: gore, lijevo V. Parać 31 | vlasnik: Dr. Pfeferer[1] [olovkom, rukopisom: kirurg ?] [1] Zlatko Pfefferer (1891. - Zagreb, 1. svibnja 1963.; podatak s nadgrobnoga natpisa i popisa pokojnika na Mirogoju), otorinolaringolog, Zagreb, Dolac 9; slika nije više u vlasništvu obitelji (podatak: kćerka Zlatka Rušinović-Pfefferer, 20. srpnja 2015., ali bez odgovora tko je sada vlasnik).

2.14.74. naslov: Mrtva priroda sa melonima | tehnika: ulje | mjere: 44×65 | potpis: gore, lijevo V. Parać 31 | vlasnik: Dr. Pfeferer22 [olovkom, rukopisom: kirurg ?]

2.15.75. naslov: Mrtva priroda (Breskve sa flašom) | tehnika: ulje | vlasnik: Ulrich - Marković ?

2.16.76. naslov: Mrtva priroda sa cvijećem | tehnika: ulje | mjere: 54×73 | potpis: gore, desno V. Parać Paris 1931 | vlasnik: Galerija umjetnina, Split | izložba: i u Amsterdamu 1932. na izložbi Jugoslavije, nakon toga u Bruxellesu i 1934. na samostalnoj u Splitu, te 1934. u Beogradu u Salonu »Cvjeta Zuzorić«23

2.17.77. naslov: Prozor atelijera | tehnika: ulje | potpis: dolje, desno V. Parać Paris 1931 | vlasnik: Olinko Delorko, Zagreb - Vajda, Zagreb, Ilica 106 | izložba: i 1934 - samostalna u Splitu | napomena: Reproducirano u Svijet 12/1932. - povodom izložbe

2.18.78. naslov: Sjedeći akt | tehnika: ulje | mjere: 61×50 | potpis: gore, lijevo V. Parać Paris 31 | vlasnik: Kolekcija dr. Slavan Vidović, Split | napomena: Reproducirano u 15 dana broj 7/1932 - Kronika naše kulture

2.19.79. naslov: Ležeći akt | tehnika: ulje | mjere: 38×47 | potpis: gore, desno V. Parać Paris 31 | vlasnik: Kolekcija dr. Slavan Vidović | izložba: i 1934. samostalna u Splitu

2.20.80. naslov: Dalmatinski pejzaž (Ljeto)24 | tehnika: ulje (na kartonu) | mjere: 38×46 | potpis: dolje, desno V. Parać 31 | vlasnik: Galerija umjetnina, Split

2.21.81. naslov: Dalmatinski pejzaž | tehnika: ulje na platnu | vlasnik: [olovkom, rukopisom: Markovina Ivo (autor preuzimlje)

2.22.82. naslov: Solin - pazar | tehnika: ulje | vlasnik: Moderna galerija | izložba: i izložba Jugoslavije 1932. u Amsterdamu i nakon toga u Bruxellesu 1932. | napomena: Reproducirano u Hrvatskoj reviji i tjedniku Zvijezda broj 35/1946, Beograd.

2.23.83. naslov: Pejzaž25 | tehnika: ulje | potpis: dolje, desno V. Parać | vlasnik: Villa Dalmacija

2.24.84. naslov: Kompozicija | tehnika: ulje | vlasnik: Prof. Vlado Rismondo, Split | izložba: i 1934. samostalna u Splitu

2.25.85. naslov: U polju | tehnika: ulje | vlasnik: Dr. Černe (liječnik), Zagreb26

2.26.86. naslov: Za stolom | tehnika: ulje - skica | vlasnik: Vladan Desnica, Zagreb [olovkom, rukopisom: propalo]

2.27.87. naslov: Pont Alexandres III. | tehnika: ulje | vlasnik: Dr. Černe (liječnik), Zagreb

2.28.88. naslov: Kut u atelieru | tehnika: ulje na papiru | vlasnik: autor

2.29.89. naslov: Quai de Javel | tehnika: ulje | mjere: 35×21 | potpis: dolje, lijevo Parać Paris 31 | vlasnik: Dr. Ivo Hergešić, Zagreb

2.30.90. naslov: U kavani | tehnika: crtež | napomena: Izgubljeno i nema veze sa onima iz 1936.

2.31.91. naslov: Tango | tehnika: crtež perom, tuš | potpis: dolje, lijevo V. Parać Paris 31 | vlasnik: Bučan (čelista), Split27

2.32.92. naslov: Danse orientale | tehnika: crtež perom, tuš | mjere: 31×25 | potpis: dolje, lijevo V. Parać Paris 31 | vlasnik: autor

2.33.93. naslov: U Grande Chaumiere | tehnika: crtež perom, tuš

2.34.94. naslov: Crtači - U Grande Chaumiere | tehnika: crtež perom, tuš | vlasnik: Očić Vladimir, Zagreb, Nazorova ulica

2.35.95. naslov: U Rotondi | tehnika: crtež

2.36.96. naslov: Hrvači | tehnika: crtež perom | mjere: 22,50×28 | potpis: dolje, desno V. Parać Paris 31 | vlasnik: autor

2.37.97. naslov: Plesačica | tehnika: crtež

2.38.98. naslov: Na Boulevardu | tehnika: crtež - tuš | napomena: Izlagano u Saarbrückenu u Staatliches Museum na izložbi Ausstellung Jugoslavischen Volkskunst, Grafik lebender jugoslavischen Künstler.28

2.39.99. naslov: Quai de la Gare | tehnika: akvarel | vlasnik: Grafička zbirka, Zagreb [olovkom, rukopisom: ?]

2.40.100. naslov: Pont des arts | tehnika: crtež tušom | vlasnik: Grafička zbirka, Zagreb [olovkom, rukopisom: ?]

2.41.101. naslov: Quai de Bercy | tehnika: akvarel [olovkom, rukopisom: ?] | vlasnik: Električno poduzeće, Split

2.42.102. naslov: Boulevard de Port Royal | tehnika: akvarel | vlasnik: Francuski institut [olovkom, rukopisom: ?]

2.43.103. naslov: Rue Deufert-Rocherau | tehnika: gvaš - akvarel | mjere: 25×19 | potpis: dolje, desno V. Parać Paris 30 | vlasnik: autor | napomena: Izlagano u Saarbrückenu u Staatliches Museum na izložbi Ausstellung Jugoslavischen Volkskunst, Grafik lebender jugoslavischen Künstler

2.44.104. naslov: U Luxenburgu | tehnika: akvarel

2.45.105. naslov: Na Avenue d'Orleans | tehnika: akvarel | potpis: dolje, lijevo V. Parać 30 | vlasnik: Grafička zbirka, Zagreb | napomena: Izlagano u Saarbrückenu u Staatliches Museum na izložbi Ausstellung Jugoslavischen Volkskunst, Grafik lebender jugoslavischen Künstler

2.46.106. naslov: Pont St. Michel | vlasnik: Ing. Deutsch-Maceljski

2.47.107. naslov: Na Montparnasseu | tehnika: gvaš

2.48.108. naslov: U Rotondi | tehnika: gvaš | mjere: 13×18 | potpis: dolje, desno V. Parać Paris 30 | vlasnik: autor | napomena: Izlagano u Saarbrückenu u Staatliches Museum na izložbi Ausstellung Jugoslavischen Volkskunst, Grafik lebender jugoslavischen Künstler

2.49.109. naslov: Caffe Pompadour | tehnika: akvarel | mjere: 17×11 | potpis: dolje, lijevo V. P. Paris 29 | vlasnik: autor

2.50.110. naslov: U Caffe Le Dome | tehnika: akvarelirani crtež | vlasnik: Dr. Radica (Hatze)29

2.51.111. naslov: »Le Jockey« - ples (Montparnasse) | tehnika: gvaš | mjere: 27×45 | potpis: gore, lijevo V. Parać Paris 1930 | vlasnik: pokojni ing. Ciciliani, Split | napomena: Izlagano u Saarbrückenu u Staatliches Museum na izložbi Ausstellung Jugoslavischen Volkskunst, Grafik lebender jugoslavischen Künstler

2.52.112. naslov: Portret (Dama s rukavicama) | tehnika: gvaš | mjere: 23×18 | potpis: gore, lijevo V. Parać Paris 930 | vlasnik: Muzej Kneza Pavla, Beograd | napomena: Izlagano u Saarbrückenu u Staatliches Museum na izložbi Ausstellung Jugoslavischen Volkskunst, Grafik lebender jugoslavischen Künstler

2.53.113. naslov: Ulični pjevači | tehnika: akvarel | vlasnik: Drago Mađer [olovkom, rukopisom: ? Zagreb]

2.54.114. naslov: Mrtva priroda (Jabuke) | tehnika: akvarel | vlasnik: Grafička zbirka, Zagreb

2.55.115. naslov: Ženski akt sa cvijećem | tehnika: akvarel | vlasnik: Grafička zbirka, Zagreb

2.56.116. naslov: Ženski akt (ležeći) | tehnika: akvarel | potpis: gore, lijevo V. Parać Paris 31 | vlasnik: Galerija umjetnina, Split | napomena: Izlagano u Saarbrückenu u Staatliches Museum na izložbi Ausstellung Jugoslavischen Volkskunst, Grafik lebender jugoslavischen Künstler

2.57.117. naslov: U dancingu

2.58.118. naslov: U kavani | vlasnik: Boschi

Radovi nakon izložbe 1932

3.1.119. naslov: Portret (Dr. Zora Srdar)30 | tehnika: ulje | mjere: 91,50×65 | potpis: dolje, lijevo V. Parać 32 | vlasnik: Srdar, Zagreb | izložba: Zagreb, 1936. na izložbi u Umjetničkom paviljonu31

3.2.120. naslov: Portret S. Novaković

3.3.121. naslov: Portret N. Novaković

3.4.122. naslov: Portret gospođe Segedy | tehnika: ulje | mjere: 94,5×96 | potpis: dolje, desno V. Parać 33 | vlasnik: Gospođa Segedy, Zagreb, Medulićeva 23

3.5.123. naslov: Portret dr. Frua32 | vlasnik: Dr. Frua, Zagreb, Medvešćak

3.6.124. naslov: Portret gospođe Frua33

3.7.125. naslov: Portret M. Fabry | vlasnik: autor

3.8.126. naslov: Pantovčak (pejzaž) | tehnika: ulje | mjere: 66×50 | vlasnik: Jagić

3.9.127. naslov: Kompozicija »Jesen« | tehnika: ulje | mjere: 80×116 | potpis: dolje, desno V. Parać | vlasnik: Srdar, Zagreb, Nazorova ulica | napomena: Reproducirano Hrvatska revija, broj 7/1936. i Umjetnost, Ljubljana

3.10.128. naslov: Kompozicija »Jesen« | tehnika: ulje | mjere: 50×64 | vlasnik: Dr. Vjekoslav Franceschi

3.11.129. naslov: Poluakt sa cvijećem | tehnika: ulje | mjere: 54×73 | potpis: u sredini donjeg ruba V. Parać | vlasnik: Berislav Parać, Zagreb, Nazorova | izložba: 1936. u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu

3.12.130. naslov: Mrtva priroda | tehnika: ulje | mjere: 54×73 | vlasnik: Šmidhen, Zagreb, Prilaz

3.13.131. naslov: Strossmayer | tehnika: ulje | mjere: 116×73 | vlasnik: Za Sokolski34dom - sada Radnički dom u Solinu

3.14.132. naslov: Aleksandar I. kao admiral | tehnika: ulje | vlasnik: Za Sokolski dom - sada Radnički dom u Solinu

3.15.133. naslov: Petar II. kao Sokol | tehnika: ulje | vlasnik: Za Sokolski dom - sada Radnički dom u Solinu

3.16.134. naslov: Madona | tehnika: ulje | mjere: 61×45

3.17.135. naslov: Mrtva priroda | tehnika: ulje | mjere: 45×60

3.18.136. naslov: Na kupanju - skulpture | tehnika: terracotta | mjere: 50×35 | vlasnik: autor - Solin

3.19.137. naslov: Hvar | tehnika: ulje | mjere: 34×54,50 | potpis: dolje, lijevo V. Parać 32 | vlasnik: autor - Zagreb

[bilješka na donjem rubu ispod broja 19]: N.b. Signatura uzimana sa stanovišta slike, a ne promatrača. - Veličina uzimana: najprije visina, a onda širina

Samostalna izložba u Splitu godine 1934. - Salon Galić35

4.1.138. naslov: Mljekarice | tehnika: ulje | potpis: dolje, lijevo V. Parać 34 | vlasnik: otkupio kralj Aleksandar - možda sada u Muzeju u Beogradu [olovkom, rukopisom: ?] | izložba: i »Cvjeta Zuzorić« VI. izložba 1934. Beograd

4.2.139. naslov: Kaštelanke | tehnika: ulje | vlasnik: Moderna galerija, Zagreb | izložba: i 1934. Prva izložba zagrebačkih umjetnika u Paviljonu 36

4.3.140. naslov: Kuće u Hvaru | potpis: dolje, lijevo 33 V. Parać | vlasnik: Galerija Meštrović, Split

4.4.141. naslov: Ribari na odmoru (Leže dvojica na obali) | tehnika: ulje na platnu | vlasnik: Dr. Zvonko Šimunić advokat, Split

4.5.142. naslov: Mljekarice | tehnika: ulje na platnu | potpis: dolje, desno V. Parać 34 | vlasnik: Galerija umjetnina Dubrovnik ili Split | izložba: i Prva izložba zagrebačkih umjetnika u Paviljonu 1934.

4.6.143. naslov: Cipal na tanjuru | tehnika: ulje na platnu | potpis: dolje, desno V. Parać 32 | vlasnik: Moderna galerija, Zagreb | izložba: i Prva izložba zagrebačkih umjetnika u Paviljonu 1934.; »Cvjeta Zuzorić«37 Beograd 1933., u Berlinu,38Beču;39 Izložba 19. i 20. st. Jugoslavije; Beograd,40 Zagreb,41 Moskva42

4.7.144. naslov: Cata (melona) | tehnika: ulje na papiru | potpis: dolje, lijevo V. Parać 32 | vlasnik: Moderna galerija, Zagreb | izložba: i 1933. Beograd i Izložba 19. i 20. st. Jugoslavije - samo u Beogradu

4.8.145. naslov: Portret sestre (u kaštelanskoj nošnji) | tehnika: ulje | potpis: dolje, desno V. Parać | vlasnik: autor - Solin | izložba: i »Cvjeta Zuzorić«43 Beograd

4.9.146. naslov: Portret oca | tehnika: ulje na platnu | vlasnik: Dalibor Parać, Zagreb

4.10.147. naslov: Pejzaž (uskopano polje) | tehnika: ulje | potpis: dolje, desno V. Parać | vlasnik: Dr. Lovre Katić, Solin | napomena: Reproducirano u knjizi »Ostvarenja«

4.11.148. naslov: Grančice bajama | tehnika: ulje na platnu | potpis: dolje, desno V. Parać 33 [olovkom, rukopisom: ?] | vlasnik: autor - kod N. Parać, Zagreb, Ilica 106 | izložba: i VIII. izložba »Cvjeta Zuzorić« Beograd 1936. i povodom »Skupa mira« 44 u Salonu ULUH u Zagrebu 1951. | napomena: Reproducirano u katalogu »Cvjete Zuzorić« povodom VIII. izložbe

4.12.149. naslov: Kaštel Gomilica | tehnika: akvarel | vlasnik: Josip Jablanović, Split

4.13.150. naslov: Obala u Starigradu | tehnika: akvarel | vlasnik: Općina Split

4.14.151. naslov: Polje | tehnika: akvarel | vlasnik: Dr. Srećko Ivić, Split, Balkanska ulica

4.15.152. naslov: Dubrovnik | tehnika: akvarel | vlasnik: Josip Jablanović, Split [olovkom, rukopisom: ?]

4.16.153. naslov: Hvar | tehnika: akvarel | vlasnik: Dr. Bekavac, Split [olovkom, rukopisom: ? Pitati dr. Bekavca, Split, da li »Hvar« ili »Dubrovnik«]

4.17.154. naslov: Korčula45 | tehnika: akvarel | vlasnik: Villa Dalmacija

4.18.155. naslov: Mljekarice | tehnika: crtež - pero | vlasnik: Grafička zbirka, Zagreb | izložba: i Umjetnički paviljon u Zagrebu

4.19.156. naslov: Riva | tehnika: crtež - pero | napomena: Uništeno bombardiranjem

4.20.157. naslov: Maestral | tehnika: crtež - pero | vlasnik: Grafička zbirka, Zagreb

4.21.158. naslov: Starica | tehnika: crtež - tušom | izložba: i zagrebačkih umjetnika, maj 1934. u Zagrebu

4.22.159. naslov: Radnici | tehnika: crtež - pero | vlasnik: Luka Bulić, Split

4.23.160. naslov: Mljekarice | tehnika: crtež | vlasnik: Ing. Birimiša Božo, Split

Radovi izvan izložbe 1934 godine u Splitu

5.1.161. naslov: Dalmatinski pejzaž (Dubrov[ački] kanal | tehnika: ulje | vlasnik: Muzej princa Pavla, Beograd | izložba: VIII. izložba »Cvjeta Zuzorić« Beograd

5.2.162. naslov: Dalmatinski pejzaž (Iz Dubrovač[kog] polja | tehnika: ulje | vlasnik: Rolci [točno: Roki] - t. zv. »Biskup«, Vis46[olovkom, rukopisom: ?] | izložba: grupe hrvatskih umjetnika u Splitu47 - 1937. Salon Galić

5.3.163. naslov: Mljekarice (5 mljekarica) | tehnika: ulje | potpis: desno, dolje [nema potpisa] | vlasnik: Zbirka Meštrović, Split - sada u Galeriji umjetnina, Split | izložba: »Pola vijeka hrvatske umjetnosti«,48 Zagreb 1938 i Izložba 19. i 20 vijeka u Beogradu 1946.

5.4.164. naslov: Masline | tehnika: ulje | vlasnik: Kolekcija dr. Slavan Vidović, Split | izložba: I. prvomajska izložba49 Split 1946.

Izložba akvarela 1936. u Splitu50

6.1.165. naslov: Motiv iz Rima | tehnika: gvaš - akvarel | potpis: dolje, lijevo V. Parać Roma 35 | napomena: Reproducirano u Novo Doba božićni broj 1936.

6.2.166. naslov: Napulj | tehnika: akvarel | vlasnik: Dr. Slavan Vidović, Split

6.3.167. naslov: Motiv iz Orvieta | tehnika: akvarel | mjere: vidljivo 30×24 | potpis: dolje, desno V. Parać Orvieto 35 | vlasnik: autor

6.4.168. naslov: Motiv iz Venecije | tehnika: akvarel | vlasnik: Stipe Jelić, Split

6.5.169. naslov: Ponte San Angelo | vlasnik: Dr. Lovre Katić, Solin

6.6.170. naslov: Kod Koloseuma | vlasnik: Općina Split (Bešker) [olovkom, rukopisom: možda Zagreb]

6.7.171. naslov: Festa nazionale | tehnika: gvaš | vlasnik: Drago Mađer, Zagreb

6.8.172. naslov: Motiv iz Napulja

6.9.173. naslov: Rimska ruševina | tehnika: gvaš - akvarel | mjere: vidljivo 26×25 | potpis: dolje, lijevo V. Parać Roma 35 | vlasnik: autor

6.10.174. naslov: Katedrala Orvieto | tehnika: akvarel | vlasnik: Dr. Cvito Fisković, Split

6.11.175. naslov: Ponte Vecchio (Firenza) | tehnika: gvaš - akvarel | mjere: vidljivo 23,5×33 | potpis: dolje, desno V. Parać Firenze 35 | vlasnik: autor

6.12.176. naslov: Ulica u Napulju | tehnika: gvaš

6.13.177. naslov: Motiv iz Siene | tehnika: gvaš | vlasnik: Drago Ivanišević

6.14.178. naslov: Paris | tehnika: akvarel | vlasnik: Galerija umjetnina, Split

6.15.179. naslov: Ulica (u Parisu)

6.16.180. naslov: Na divanu | tehnika: akvarel

6.17.181. naslov: Fijaker | tehnika: gvaš | vlasnik: Prof. Vojin Rabadan, Zagreb51

6.18.182. naslov: Proljetna impresija | tehnika: gvaš | vlasnik: Dr. Lovre Katić, Solin

6.19.183. naslov: Na Seini | tehnika: crtež

6.20.184. naslov: Portret | tehnika: crtež tušom | mjere: 26,5×21,5 | potpis: dolje, lijevo V. Parać Paris 31 | vlasnik: autor

6.21.185. naslov: Kokote | tehnika: crtež perom | mjere: 21,5×18 | potpis: dolje, desno V. Parać Paris 31 | vlasnik: autor | napomena: Kokote = U kavani

6.22.186. naslov: Marokanske plesačice | tehnika: crtež perom | mjere: 31×25 | potpis: dolje, desno V. Parać Paris 31 | vlasnik: autor

6.23.187. naslov: Pont Carrousel | vlasnik: Dr. Mirko Buić

6.24.188. naslov: Poluakt | tehnika: crtež tušom | mjere: vidljivo 28×26 | potpis: dolje, desno V. Parać Paris 31 | vlasnik: autor

6.25.189. naslov: Slikar L. F. | tehnika: crtež perom | mjere: vidljivo 27,5×14,5 | potpis: dolje, lijevo Parać Paris 30 | vlasnik: autor

6.26.190. naslov: Portret J. S. | tehnika: olovka - crtež | vlasnik: autor

6.27.191. naslov: Na periferiji | tehnika: crtež

6.28.192. naslov: U kavani | tehnika: crtež

6.29.193. naslov: Katedrala u Pizi | tehnika: crtež olovkom

6.30.194. naslov: Motiv iz Siene | tehnika: crtež

6.31.195. naslov: Konstantinov slavoluk | tehnika: crtež olovkom | vlasnik: Dr. Lovre Katić, Solin

6.32.196. naslov: Trg u Bariu | tehnika: crtež | napomena: Bombardirano

6.33.197. naslov: Crkva u Bariu | tehnika: crtež | napomena: Bombardirano

6.34.198. naslov: Skice iz bilježnice

6.35.199. naslov: Motiv iz Orvieta | tehnika: akvarel | mjere: 31,5×20 | potpis: dolje, desno V. Parać Orvieto 35 | vlasnik: Nevenka Parać, Zagreb | izložba: nije izlagan

Slika 3 Masline, oko 1934., ulje, platno, visina 41 cm, širina 63 cm; lijevo, dolje kut: V Parać; prvi vlasnik Miroslav Šegvić kupio u Splitu, u kući Marina Studina, na prosvjednoj izložbi koju su tajno pripremili i održali splitski umjetnici u čast prve obljetnice utemeljenja Narodnooslobodilačkoga odbora, 6. travnja 1943., a trajala je do konca rujna 1943.; sadašnji vlasnik: Split, Srđan Šegvić (snimio Đenko Ivanišević, 2016.)
tusculum-9-173-g3.jpg

Radovi u cca 1940. godini do cca 1945.

7.1.200. naslov: Portret A[de] Vidović | tehnika: ulje na drvu | potpis: dolje, desno V. Parać | vlasnik: Dr. Slavan Vidović, Split | izložba: I. prvomajska izložba u Splitu 1946.

7.2.201. naslov: Kuće u Solinskom polju | tehnika: ulje na drvu | vlasnik: Galerija, Zadar | izložba: III prvomajska izložba52 u Splitu 1948.

7.3.202. naslov: Ruže | tehnika: ulje na platnu | vlasnik: Dr. Slavan Vidović, Split | izložba: »Dalmatinski festival«53 Split 1945.

7.4.203. naslov: Vranjic | tehnika: ulje na platnu | vlasnik: autor | izložba: I. prvomajska izložba u Splitu 1946

7.6.205. naslov: Šipci | tehnika: ulje na papiru | mjere: 32×42 | potpis: dolje, lijevo V. Parać | vlasnik: autor | izložba: III prvomajska izložba u Splitu 1948 i Izložba ULUHa54 u Zagrebu 1948.

7.7.206. naslov: Jablani (Motiv sa Jadrana) | tehnika: ulje na platnu | potpis: dolje, desno V. Parać | vlasnik: Miho Tartaglia | izložba: Izložba »Dalmatinski festival« u Splitu 1945 | napomena: Reproducirano u Slobodna Dalmacija 1946.

7.8.207. naslov: Mljekarice (U zimskom pejzažu) | tehnika: ulje na platnu | potpis: dolje, lijevo V. Parać | vlasnik: autor

7.9.208. naslov: U vrtu (kopač) | tehnika: ulje na dasci | potpis: dolje, desno Parać | vlasnik: Galerija umjetnina, Split

7.10.209. naslov: Težaci | tehnika: ulje na dasci | mjere: 38×46 | vlasnik: Čičin Šain, Split | izložba: Izloženo na ilegalnoj izložbi za vrijeme talijanske okupacije, Split 1943. N[arodno] O[slobodilački] O[dbor]

7.11.210. naslov: Polje (zimski pejzaž - smokve sa čempresom) | tehnika: ulje na dasci | mjere: 38×46 | potpis: dolje, lijevo V. Parać | vlasnik: autor

7.12.211. naslov: Grupa studija raznih kompozicija | tehnika: uglavnom crteži i gvaš akvareli

7.13.212. naslov: Zimsko jutro (Kaštel Gomilica) | tehnika: akvarel | potpis: dolje, lijevo V. Parać | vlasnik: Srđan Srdar, Zagreb

7.14.213. naslov: Interieur | vlasnik: Vitturi, Trst

7.15.214. naslov: Dalmatinski pejzaž | tehnika: ulje | vlasnik: Vitturi, Trst

7.16.215. naslov: Studija konja | tehnika: ulje | vlasnik: Vitturi, Trst

7.17.216. naslov: Zimski pejzaž (sa prolaznicima na putu) | tehnika: ulje na platnu | mjere: 30×41 | potpis: dolje, lijevo V. Parać | vlasnik: autor

7.18.217 naslov: | tehnika: ulje na platnu | mjere: 32,50×46 | potpis: dolje, desno V. Parać | vlasnik: autor

7.19.218. naslov: Jesenski pejzaži (u polju Kaštela Gomilice) | tehnika: akvarel na papiru | mjere: 33×45,5 | potpis: dolje, desno V. Parać | vlasnik: Muzej Narodnog Oslobođenja, Split | izložba: VI. izložba ULUHa,55 Zagreb, 1950.

7.20.219. naslov: Skica za autoportret | tehnika: ugljen | izložba: V. izložba ULUHa,56 Zagreb | napomena: Otkupila Savezna komisija, Beograd

7.21.220. naslov: Povratak s polja | tehnika: ulje na platnu | vlasnik: Općina Kaštel Novi (Poklonjeno Maršalu Titu ?) | izložba: III. prvomajska izložba u Splitu 1948. i izložba ULUHa u Zagrebu 1948. | napomena: Reproducirano Katalog IV. izložbe ULUHa 1948. i Arhitektura 1948.

Radovi za vrijeme okupacije i N[arodno] O[slobodilačke] B[orb]e

8.1.221. naslov: Avioni, avioni! (pred skloništem) | tehnika: crtež - sepia | potpis: dolje, desno V. Parać | vlasnik: autor | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 57 1944, Dubrovnik58 1945, Zagreb591945 | napomena: Reproducirano u »Partizanski spomenici« (Dr. Cvito Fisković)

8.2.222. naslov: Zora na bojištu (pogreb u zoru) | tehnika: crtež kredom | potpis: dolje, desno V. Parać | vlasnik: Muzej Narodnog oslobođenja, Zagreb | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944, Dubrovnik 1945, Zagreb 1945 i u Osijeku60 1950.

8.3.223. naslov: Nijemci ulaze (jedan prizor) | tehnika: crtež tušom | potpis: dolje, sredina V. Parać | vlasnik: Muzej Narodnog oslobođenja, Zagreb | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944, Dubrovnik 1945, Zagreb 1945 i u Osijeku 1950.

8.4.224. naslov: Pred bolnicom (iz kamiona) | tehnika: crtež tušom | potpis: dolje, desno V. Parać | vlasnik: Dr. Panac, okulist, Zagreb | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944, Dubrovnik 1945, Zagreb 1945 i u Osijeku 1950. Na izložbi u Zagrebu pod nazivom: »Ranjenici« | napomena: Reproducirano u Slobodna Dalmacija 10. IV. 1945. i Vjesnik u srijedu 6. VIII. 1952.

8.5.225. naslov: Sirotinja (Glad) | tehnika: crtež tušom | potpis: dolje, sredina V. Parać | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944, Dubrovnik 1945 i Osijek 1950.

8.6.226. naslov: Vješala (pred Sv. Franom) | tehnika: crtež tušom | potpis: dolje, lijevo V. Parać | vlasnik: Okružni N[arodni] O[dbor] | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944, Dubrovnik 1945, Zagreb 1945 | napomena: Reproducirano Omladinska iskra broj 16 - 12. I. 1945.

8.7.227. naslov: Ustanak (na kamionu) | tehnika: gvaš | potpis: dolje, desno V. Parać | vlasnik: autor | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944. | napomena: Reproducirano Slobodna Dalmacija 14. VIII. 1945.

8.8.228. naslov: Patrolni čamac (partizanski leut) | tehnika: akvarel | potpis: dolje, lijevo V. Parać | vlasnik: Muzej Narodnog oslobođenja, Zagreb | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944, Dubrovnik 1945, Zagreb 1945 i u Osijeku 1950.

8.9.229. naslov: Na položaju | tehnika: skica za linorez | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944.

8.10.230. naslov: Na položaju | tehnika: skica za linorez | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944.

8.11.231. naslov: Partizani | tehnika: skica za linorez | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944.

8.12.232. naslov: Pred bunkerom | tehnika: skica za linorez | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944.

8.13.233. naslov: U doba novog poretka (Obješeni u ulici) | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944.

8.14.234. naslov: Partizanski leut | tehnika: karton za fresko | napomena: Reproducirano u Naprijed broj 102/1945.

8.15.235. naslov: Bombardirane kuće | tehnika: akvarelirani crtež | potpis: dolje, desno V. Parać | vlasnik: autor [olovkom, rukopisom: Solin ?]

8.16.236. naslov: Bjegunci (»Zbijeg«) | tehnika: crtež ugljenom | potpis: dolje, lijevo V. Parać | vlasnik: Branko Zuppa, Split | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944.

.17.237. naslov: Karavana uz Kozjak | tehnika: akvarel - crtež | potpis: na lijevoj strani bočno V. Parać | vlasnik: zubar Antolić, Velika Gorica | izložba: Izložba umjetnika partizana, Zagreb, 1945.

8.18.238. naslov: Partizani | tehnika: crtež tušom | potpis: dolje, u sredini V. Parać | vlasnik: zubar Antolić, Velika Gorica | izložba: Izložba umjetnika partizana, Zagreb, 1945. | napomena: Reproducirano Vjesnik broj 84 pod naslovom »Na putu pobjede«

8.19.239. naslov: Ubijeni čovjek | tehnika: crtež tušom | potpis: dolje, u sredini V. Parać | napomena: Nestao na izložbi u Pragu

8.20.240. naslov: Na brdima | tehnika: gvaš | potpis: dolje, lijevo V. Parać | vlasnik: [olovkom, rukopisom: ?] | izložba: Izložba umjetnika partizana, Zagreb, 1945.

Tematika [olovkom, rukopisom]

9.1.241. naslov: Na gradilištu | tehnika: ulje na lesonitu | vlasnik: Oblasni N[arodni] O[dbor], Split

9.2.242. naslov: Telegrafski radnik | tehnika: ulje na lesonitu | vlasnik: Narodna fronta, Split

9.3.243. naslov: Omladinska pruga | tehnika: ulje na lesonitu | vlasnik: Galerija umjetnina, Split

9.4.244. naslov: Grupa žena | tehnika: dekorativni paneau u temperi na salonitu | napomena: Rađeno prigodom izložbe »Obnova« u Splitu

9.5.245. naslov: Nova gradilišta | tehnika: ulje na platnu | potpis: dolje, lijevo V. Parać | vlasnik: Tvornica »10. kolovoz« u Majdanu poklonila Maršalu Titu61

Abecedni popis vlasnika

bez naznake vlasnika: 8, 16 [poznat], 19, 24, 35, 36, 39, 40, 49, 51, 53, 67, 90, 93, 95, 97, 98, 104, 107, 117, 120, 121, 134, 135, 156, 158, 165, 172, 176, 179, 180, 183, 191, 192, 193, 194, 196, 197, 198, 211, 225, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 239, 240, 244

Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb: 1

Antičević, Split: 46, 47

Antolić, zubar, Velika Gorica: 237, 238

Antunac, Grga, profesor: 34

Arambašin, Jozo, doktor: 29

autor, kod N. Parać, Zagreb, Ilica 106: 148

autor, Solin: 26, 28, 136, 145

autor, Zagreb: 137

autor: 4, 7, 12, 20, 31, 42, 88, 92, 96, 103, 108, 109, 125, 167, 173, 175, 184, 185, 186, 188, 189, 190, 203, 204, 205, 207, 210, 216, 217, 221, 227, 235

Batušić, Slavko, doktor, Zagreb: 25

Bekavac, doktor, Split: 153

Belošević, Maša, udova doktora: 21.

Benzon, Ante: 27

Birimiša, Božo, inženjer, Split: 160

Bogić (Boco), Split: 55

Boschi: 118

Bučan, Antun, Split: 91

Buić, Mirko, doktor, Split: 187

Bulić, Frane, Branka Đonovića 6, Dedinje, Beograd: 15

Bulić, Ivo, doktor, Split: 15

Bulić, Luka, Split: 159

Cetineo, Ante, profesor, Split: 41

Ciciliani, Emil, pokojni inženjer, Split: 111

Coda, direktor, Zagreb: 10

Cvejić. Nikola, inženjer, operni pjevač, Beograd (ili u Rumi): 18

Čerina, Marica, udova Vukušić: 9

Černe, Ivan, liječnik, Zagreb: 85, 87

Čičin-Šain, Ćiro, Split: 44, 209

Delorko, Olinko, Zagreb: 77

Desnica, Vladan, Zagreb: 86

Deutsch-Maceljski, inženjer, Zagreb: 6, 106

Drašković, Špiro, Solin: 52

Električno poduzeće, Split: 101

Ferić, Marin, Zagreb: 17

Fisković, Cvito, doktor, Split: 174

Franceschi, Vjekoslav, doktor: 128

Francuski institut, Zagreb: 102

Frua, Josip, doktor, Zagreb, Medvešćak: 123, 124

Galerija Meštrović, Split: 140

Galerija umjetnina, Split: 2, 13, 76, 80, 116, 142, 163, 178, 208, 243

Galerija umjetnina, Zadar: 201

Gašpić, Ante, Zagreb, Kukovčeva 5: 45

Grafička zbirka Sveučilišne biblioteke, Zagreb: 23, 99, 100, 105, 114, 115, 155, 157

Hergešić, Ivo, doktor, Zagreb: 89

Ivanišević, Drago, Zagreb: 177

Ivić, Srećko, doktor, Split, Balkanska ulica: 56, 57, 58, 59, 151

Jablanović, Josip, Split: 149, 152

Jagić: 126

Jelić, Stipe, Split: 38, 168

Kaliterna, Fabijan, inženjer, Split: 33, 50, 54

Karlovac, Antun, apotekar, Split: 32

Katić, Lovre, doktor, Solin: 147, 169, 182, 195

Kerdić, Ivo, profesor, Zagreb: 11

Livadić, Branimir, doktor, Zagreb: 60

Lučić Roki, Juraj, Vis: 162

Mađer, Drago, Zagreb: 71, 113, 171

Mardešić, Toni, Komiža 37

Marković, Drago: 68

Marković: 75

Markovina, Ivo: 81

Moderna galerija, Zagreb: 72, 82, 139, 143, 144

Muzej Kneza Pavla, Beograd: 112, 161

Muzej Narodnog Oslobođenja, Split: 218

Muzej Narodnog Oslobođenja, Zagreb: 222, 223, 228

Muzej, Beograd: 138

Narodna fronta, Split: 242

Oblasna samouprava, Split: 56, 57, 58, 59

Oblasni Narodni Odbor, Split: 241

Očić, Vlado, Zagreb, Nazorova ulica: 63, 94

Okružni Narodni Odbor, Split: 226

Općina Kaštel Novi: 220

Općina Split: 62, 150, 170

Panac, okulist, Zagreb: 224

Parać, Berislav, Zagreb, Nazorova: 129

Parać, Dalibor, Zagreb: 146

Parać, Nevenka, Zagreb, Ilica 106: 69, 199

Parać, Solin: 70

Pfefferer, Zlatko, liječnik, Zagreb: 74

Polić, Nino: 73

Rabadan, Vojmil, profesor, Zagreb: 181

Radica, Branko, doktor, Split: 110

Rismondo, Vladimir, profesor, Split: 84

Salon Ulrich, Zagreb: 66

Savezna komisija, Beograd: 219

Segedy, gospođa, Zagreb, Medulićeva 23: 122

Senjanović, Mate. inženjer, Rijeka: 61

Smodlaka, Hranko, inženjer, Split: 65

Sokolski dom, Solin: 131, 132, 133

Srdar, Srđan, Zagreb: 212

Srdar, Zagreb, Nazorova ulica: 119, 127

Šimunić, Zvonko, advokat, Split: 141

Šmidhen, Fanika, Zagreb, Prilaz: 43, 130

Šuperina, gospođa: 22

Tartaglia, Miho: 206

Tresić-Pavičić, Ante, Split: 14, 28

Tvornica »10. kolovoz«, Majdan, Solin: 245

Ulrich, Zagreb: 75

Vajda, Zagreb, Ilica 106: 77

Vatavuk, Ante, Zagreb, Mihanovićeva 16: 64

Vidović, Slavan, doktor, Split: 48, 78, 79, 164, 166, 200, 202

Villa Dalmacija, Split: 3, 83, 154

Vitturi, Trst: 213, 214, 215

Warnier, Paris: 5

Zuppa, Branko, Split: 236

Župna crkva Svetoga Martina, Vranjic, prvi oltar desno: 30

Abecedni popis tiskovina s fotografijama slika

15 dana, Zagreb, godina 1932., broj 7: 62, 69, 78

Arhitektura, Zagreb, godina 1948.: 220

Četvrta izložba Udruženja likovnih umjetnika Hrvatske, Zagreb, Okrugli paviljon, Trg žrtava fašizma, 21. studenoga - 21. prosinca 1948.: 220

Fisković, Cvito. Partizanski spomenici, Split 1945.: 221

Hrvatska prosvjeta, Zagreb, godina 1929., broj 4: 3, 16, 25

Hrvatska prosvjeta, Zagreb, godina 1932., broj 5: 66, 70

Hrvatska revija, Zagreb, godina 1929.,broj 5: 3, 7, 11, 23, 24, 33, nisu sigurni brojevi 56 - 59, 60

Hrvatska revija, Zagreb, vjerojatno godina 1932.: 82

Hrvatska revija, Zagreb, godina 1936., broj 7: 127

Le Mond et l'art Slaves, Paris,godina 1931.: 72

Les Artistes d'aujourd'hui, Paris, godina 1931.: 72

Morgen Blatt, Zagreb, godina 1932., broj 86: 73

Naprijed, Zagreb, godina 1945., broj 102: 234

Novo Doba, Split, božićni broj 1936.: 165

Omladinska iskra, vjerojatno Split, godina 1945. (12. siječnja), broj 16: 226

Osma prolećna izložba slikarskih i vajarskih radova jugoslovenskih umetnika, Beograd, Umetnički paviljon, 10. svibnja - 4. lipnja 1936.: 148

Ostvarenja. Književno-likovni almanah, Zagreb, nema podatka o godini: 147

Pola vijeka jugoslavenskog slikarstva (1900 - 1950), Zagreb, Moderna galerija, 9. svibnja - 30. lipnja 1953.: 72

Slobodna Dalmacija, Split, 10. IV. 1945.: 224; 14. VIII. 1945.: 227

Slobodna Dalmacija, Split, godina 1946.: 206

Svijet, Zagreb, godina 1929. (23. ožujka), broj 13: 1, 2, 10, 13 (nije sigurno), 23, 24, 26

Svijet, Zagreb,godina 1930.: 13 (nije sigurno)

Svijet, Zagreb, godina 1932., broj 12: 77

Šrepel, Ivo. Hrvatska umjetnost, Zagreb 1943.: 72

Umetnost, Ljubljana, godina 1936. (nije sigurna): 127

Vjesnik u srijedu, Zagreb, 6. VIII. 1952.: 224

Vjesnik, Zagreb, godina 1945., broj 84: 238

Zvezda, Beograd, godina 1946., broj 35: 82

Notes

1 Vjenčala se 10. travnja 1944., prvi muž Neven Parać, liječnik koji nije iz slikareva roda, umro je 26. siječnja 1969. (Casablanca); drugi put se vjenčala u Solinu 10. rujna 1986., muž Vojko Tudor (Split, 3. travnja 1916. - Split, 18. siječnja 1990.).

2 I. Grubišić 2010, str. 74, 89 (fotografija braće i sestara). Promijenio sam prezimena Fabry (Grubišić: Fabrij) i Srdar (Grubišić: Serdar), jer je tako u Popisu.

3 U ovome naslovu nije naznačeno mjesto izložbe, ali je u stupcu Izložbe, od broja 1 do 29 naznačeno: »1929 mart - Salon Ulrich, Zagreb«. Tada je prezime Ulrich pisano: Ullrich. Izložba je trajala od 15. do 28. ožujka 1929.

4 U ovome naslovu nije naznačeno mjesto izložbe, ali je u stupcu Izložbe, od broja 30 do 34 naznačeno: »1929 - jesen Vatrogasni dom, Split«, a to je mjesto izlaganja i drugih slika, sve do broja 60, iako nije posebno naznačeno. Naziv Vatrogasni dom nije bio netočan, jer je u zgradi, u tadašnjoj Sokolskoj ulici broj 3, bilo smješteno Društvo Dobrovoljnih Vatrogasaca (Splitski almanah 1925, str. 88). Izvorno je to bio Hrvatski Dom, poslije Sokolski Dom. Izložba je trajala od 27. rujna do 13. listopada 1929.

5 Pogrešno: godina u potpisu je 1928. Mjere: visina 40 cm, širina 30 cm; sada u splitskoj Galeriji umjetnina; 520: SLT;1167 (M. Ivanišević 1999, str. 257).

6 U četvrtak, 12. travnja 1944. (M. Kuzmić 2010).

7 Mjere: visina 55 cm, širina 45,5 cm; potpis: dolje, lijevo V Parać 29; sada u splitskoj Galeriji umjetnina; 520: SLT;1158 (M. Ivanišević 1999, str. 257).

8 Josip Petar Šperac (Solin, 23. svibnja 1861. - Solin, 13. kolovoza 1937.). Slika je potpisana: dolje, desno V. Parać Solin 1928 (vlasnik: Zagreb, Hildegard Auf-Franić); foto:I. Grubišić 2010, str. 90, sl. 17.

9 Od 1961. u Vili Dalmaciji; sada u splitskoj Galeriji umjetnina; 520:SLT; 1159 (M. Ivanišević 1999, str. 256).

10 Veoma vjerojatno Fanika Šmidhen.

11 Veoma je vjerojatno portretirana osoba Anka Antičević, udana Bronzan, jer je godine 1925. u Splitu zabilježen Ivo Bronzan Vlahin, pomorski kapetan u Istarskoj ulici broj 12 (Splitski almanah 1925, str. 188).

12 Solin, 16. studenoga 1898. - Solin, 16. listopada 1976., susjed Paraćevih; vjerojatno je u vrijeme kupnje ili darovanja slike bio trgovac u Splitu.

13 Izložba Vjekoslav Parač, Zagreb, Salon Ullrich, Ilica 40: 1 Pont Carrousel, 2 Porte de Chatillon, 3 Avenue du Maine, 4 Avenue d'Orleans, 5 Pont Sully, 6 Pont Neuf, 7 Sa Montmartre-a, 8 Le Bouquiniste, 9 Portrait M. F., 10 Portrait J. S., 11 Dancing na Montparnasse-u, 12 La Coupole (Montparnasse), 13 Nature morte (sa cvijećem), 14 Nature morte (sa melonom), 15 Nature morte (breskve), 16 Nature morte (cvijeće), 17 Prozor ateliera, 18 Sjedeći akt, 19 Ležeći akt, 20 Dalmatinski paysage, 21 Dalmatinski paysage, 22 Solin (paysage), 23 Paysage, 24 Kompozicija, 25 U polju, 26 Za stolom, 27 Pont Alexandre III, 28 Kut u atelieru, 29 Quai de Javel, 30 U kavani, 31 Tango, 32 Danse oriental, 33 U Grande-Chaumière, 34 Crtači (u Grande-Chaumière), 35 U Rotondi, 36 Hrvači, 37 Plesačice, 38 Na Boulevard-u, 39 Quai de la Gare, 40 Pont des Arts, 41 Quai de Bercy, 42 Boulevard de Port-Royal, 43 Rue Denfert-Rocherau, 44 U Luxembourg-u, 45 Na Av. d'Orleans, 46 Pont St. Michel, 47 Na Montparnasse-u, 48 U Rotondi (Montparnasse), 49 Café Pompadour, 50 U café le Dome, 51 Le Jokey (Montparnasse), 52 Portrait, 53 Ulični pjevači, 54 Nature morte, 55 Ženski akt, 56 Ženski akt, 57 U dancingu, 58 U kavani.

14 To je izložba u Salonu Galić od 14. do 24. travnja 1934.

15 Veoma je vjerojatno portretirana osoba Mara Fabry (Erdevik, 29. studenoga 1904. - Solin, 18. ožujka 1937.); školske godine 1923./1924. upisala je studij u (sadašnjoj) Akademiji likovnih umjetnosti, ali ga nije završila; s njom se slikar vjenčao 8. rujna 1935., a 29. siječnja 1937. im se rodio sin Marino.

16 Vjerojatno je portretirana osoba Jelena Srdar (19. svibnja 1908. - 1. srpnja 1976.). Netočno je u stupcu Izložbe izostala naznaka ove izložbe, jer njezin katalog potvrđuje izlaganje.

17 Troisième Salon d'Art Français Indépendant, Paris, 83, Rue la Boëtie. To je prva skupna izložba u kojoj su Paraćeve slike.

18 Točno: Udruženje prijatelja umetnosti »Cvijeta Zuzorić«. Udruženje je utemeljeno u Beogradu 2. veljače 1922.; sagradilo je Umetnički paviljon i u njemu je prva izložba otvorena 22. prosinca 1928. Ova je slika bila izložena: Četvrta prolećna izložba slikarskih i vajarskih radova jugoslovenskih umetnika, Beograd, Umetnički paviljon, otvorenje 8. svibnja 1932.

19 Tentoonstelling van Joegoslavische hedendaagsche Beeldende Kunst, Amsterdam, Stedelijk Museum, 24. rujna - 23. listopada 1932.: 72 Landschap, 73 Stilleven, 74 La Coupole.

20 Exposition d'art yougoslave contemporaine, Bruxelles, Palais d'Art, 10. - 28. prosinca 1932.

21 Pola vijeka jugoslavenskog slikarstva (1900 - 1950), Zagreb, Moderna galerija, 9. svibnja - 30. lipnja 1953.

22 Zlatko Pfefferer (1891. - Zagreb, 1. svibnja 1963.; podatak s nadgrobnoga natpisa i popisa pokojnika na Mirogoju), otorinolaringolog, Zagreb, Dolac 9; slika nije više u vlasništvu obitelji (podatak: kćerka Zlatka Rušinović-Pfefferer, 20. srpnja 2015., ali bez odgovora tko je sada vlasnik).

23 Šesta prolećna izložba slikarskih i vajarskih radova jugoslovenskih umetnika, Beograd, Umetnički paviljon, otvorenje 13. svibnja 1934.; Dodatak *) Označeni radovi pripadaju pozvanim umetnicima. Parać Vjekoslav (Solin): 226 Mlekarice ulje, 227 Dalmatinski predeo ulje 228 Mrtva priroda ulje.

24 U časopisu Hrvatskoj prosvjeti, broj 5/1932., tiskana je fotografija slike Dalmatinski motiv; nije mi moguće provjeriti koja je to slika, ali je korisno znati ovaj podatak.

25 Mjere: visina 38 cm, širina 52,5 cm; od 1950. u Vili Dalmaciji; sada u splitskoj Galeriji umjetnina; 520: SLT;1160 (M. Ivanišević 1999, str. 257).

26 Ivan Černe (oko 1896. - Zagreb, 2. listopada 1968.; podatak s nadgrobnoga natpisa i popisa pokojnika na Mirogoju).

27 Antun Bučan (Split, 22. veljače 1912. - Split, 6. srpnja 2000.), bio je samouki slikar (M. Ivanišević 1999, str. 245).

28 Ausstellung Jugoslawische Volkskunst. Grafik lebender jugoslawischer Künstler, Saarbrücken, Staatliches Museum; Aquarelle: 32. Garteneingang, 33. Montparnasse, 34. Im Café I, 35. Auf der Straße, 36. Porträt, 37. Straße, 38. Liegender Akt, 39. Im Nachtlokal, 40. An der Seine. Bibliografije daju podatke o toj izložbi i u Metzu (Exposition d'art graphique et populaire yougoslave de la collection de Zagreb), a obje izložbe vremenski određuju u svibanj - lipanj 1933. (katalog izložbe u Saarbrückenu, koji sam vidio u elektroničkom zapisu, nema vremensku odrednicu, nego rukopisom napisanu godinu 1933.)

29 Branko Radica (Split, 2. rujna 1899. - Split, 19. prosinca 1987.), pravnik i pisac; naznaka je »Hatze« po njegovo supruzi Siglindi, kćeri skladatelja Josipa Hatzea.

30 Vjerojatno je portretirana osoba u slikarevu rodu. Poznata je Zora Srdar (17. rujna 1901.- 7. kolovoza 1994.).

31 Treća izložba zagrebačkih umjetnika u Umjetničkom paviljonu od 17 maja do 17 juna 1936; Parać Vjekoslav, Split, Smodlakina 24: 114 Jesen (Kompozicija) ulje, 115 Ženski poluakt ulje, 116 Portret gdje. Dr. Z. S. ulje, 117 Salita dei Cacciottoli, Napulj gouache, 118 Piazza S. Pietro u Rimu akvarel, 119 Palazzo Sansendoni, Siena gouache, 120 Piazzetta u Veneciji akvarel.

32 Veoma je vjerojatno portretirana osoba Josip Frua (oko 1891. - Zagreb, 23. srpnja 1962. u sedamdeset i prvoj godini; podatak u popisu pokojnika na Mirogoju); Josip Frua bio je u Zadru, u školskoj godini 1909./1910., maturant Velike klasične gimnazije; po rođenju oko godine 1891. mogla bi biti ista osoba.

33 Veoma je vjerojatno portretirana osoba Ljubica Frua (oko 1900. - Zagreb, 3. ožujka 1989. u osamdesetoj godini; podatak u popisu pokojnika na Mirogoju).

34 Otvoren 7. lipnja 1931. (M. Matijević - M. Domazet 2006, str. 171).

35 Od 14. do 24. travnja 1934.

36 Od 10. svibnja do 17. lipnja 1934.; Parać Vjekoslav Solin - Split: 116 Mljekarice ulje (fotografija), 117 Kaštelanke ulje, 118 Cipal na tanjuru ulje, 119 Radnici crtež, 120 Starica crtež, 121 Maestral crtež, 122 Riva crtež, Mljekarice crtež.

37 Peta prolećna izložba slikarskih i vajarskih radova jugoslovenskih umetnika, Beograd, Umetnički paviljon, otvorenje 7. svibnja 1933. Nisam vidio katalog, ali je u novinskom izvješću o izložbi naznačeno: »Dalmatinski predeo (…) Riba na tanjiru«.

38 Ausstellung kroatischer Kunst, Berlin, Preussische Akademie der Künste, Unter den Linden 3, siječanj - veljača 1943. (podatak u katalogu; nisam uspio naći točnije nadnevke): Maler und Graphiker. Parać Vjekoslav: 253 Meeräsche öl, 254 Melone öl, 255 Rom aquarell, 256 Markt in Solin öl, 257 Im Kaffeehaus öl, 258 Obst aquarell, 259 Mädchenkopf zeichnung, 260 Pariser Vorstadt aquarell, 261 Brücke über die Seine tuschzeichnung.

39 Našao sam samo podatak o naslovu izložbe i vremenskoj odrednici: naslov je kao onaj u Berlinu, a vrijeme je travanj - svibanj 1943. Ta je izložba poslije Berlina, a prije Beča, pokazana u Bratislavi. O njoj znam samo to (M. Budak 2014, str. 104-106, bilj. 49 i 50).

40 Slikarstvo i vajarstvo naroda Jugoslavije XIX i XX veka, Beograd, Narodni muzej, 29. rujna - 29. listopada 1946.: Parać Vjekoslav: 164 Mlekarice, ulje; 165 Mrtva priroda, ulje; 166 Riba, ulje. Grafika. Parać Vjekoslav: 347. Sprovod u zoru, kreda.

41 Slikarstvo i kiparstvo naroda Jugoslavije XIX. i XX. vijeka, Zagreb, Moderna galerija i Umjetnički paviljon, 5. siječnja - 10. veljače 1947.: Slikarstvo. Parać Vjekoslav: Hrvatska (1904): 185 »Riba«, ulje. Grafika. Parać Vjekoslav: Hrvatska (1904): 282 »Sprovod u zoru«, kreda. Zaključujući po katalogu izložbe u Varšavi, koji sam vidio, na svim su izložbama poslije Zagreba bile izložene samo ove dvije slike.

42 Bibliografije daju podatke o mjestima te izložbe: Ljubljana, Narodna galerija, 16. ožujka - 20. travnja 1947.; Moskva, Državni muzej likovnih umjetnosti Puškin, 12. lipnja - 6. srpnja 1947.; Lenjingrad, Ermitaž, 11. kolovoza - 14. rujna 1947.; Bratislava, Narodni muzej, 23. studenoga - 15. prosinca 1947.; Prag, Manes, 15. siječnja - 15. veljače 1948.; Varšava, Muzeum Narodowe, ožujak; Krakov (samo taj podatak), Budimpešta (samo taj podatak).

43 Osma prolećna izložba slikarskih i vajarskih radova jugoslovenskih umetnika, Beograd, Umetnički paviljon, 10. svibnja - 4. lipnja 1936.; Slikarski radovi *) Označeni radovi pripadaju pozvanim umetnicima. Parać Vjekoslav (Split, Smodlakina 24): 100. Portre ulje, 101. Cvet bajame ulje (fotografija), 102 Dalmatinski predeo ulje.

44 To je najvjerojatnije izložba Slike, kipovi, grafike, Zagreb, Salon Udruženja likovnih umjetnika Hrvatske, 21. listopada - 10. studenoga 1951. (katalog nisam vidio).

45 Mjere: visina 24 cm, širina 38,5 cm; potpis: dolje, lijevo V Parać; prvi vlasnik: splitska Pučka Čitaonica, od 1950. u Vili Dalmaciji, kupljena od nepoznatoga vlasnika; sada u splitskoj Galeriji umjetnina; 520: SLT;1162 (M. Ivanišević 1999, str. 257).

46 Juraj Lučić Roki (Vis, 1883. - Rim, 30. srpnja 1965.); nadimak Biskup potvrđuje karikatura Anđela Uvodića (Iz moje bilježnice, I, Split u karikaturi, Split 1937, br. 42). Njegova je zbirka umjetnina sada u beogradskome Narodnom muzeju.

47 Katalog Izložbe »Grupe hrvatskih slikara«, Split, Salon Galić, 1. - 15. veljače 1937.: IX Parać Vjekoslav: 39 Jesen, ulje priv[atno] vlasništvo; 40 Dalmatinski pejsaž, ulje Din[ara] 2.500.-; 41 Dalmatinski pejsaž, ulje Din[ara] 2.500.-.

48 Pola vijeka hrvatske umjetnosti, Zagreb, Dom likovnih umjetnosti kralja Petra I Velikog Oslobodioca, 18. prosinca 1938. - 31. siječnja 1939.: Parać Vjekoslav Solin (Dalmacija): 196 Mljekarice ulje; 197 Motiv iz Hvara ulje; 198 Polje ulje; 199 Splitska obala akvarel; 200 Napulj akvarel; 201 Ulica u Napulju akvarel.

49 Prva prvomajska izložba Udruženja likovnih umjetnika Hrvatske - Podružnice za Dalmaciju, Split, Umjetnički salon Galić, 1. - 15. svibnja 1946.: Parać Vjekoslav: 33 Masline ulje; 34 Portret A. V. [Ade Vidović] ulje; 35 Ruže ulje; 36 Vranjic ulje; 37 Glava ribara crtež; 38 Glava žene crtež olovkom; 39 Stari seljak crtež olovkom; 40 Profil žene crtež olovkom; 41 Čovjek sa turbanom crtež olovkom; 42 »Obnova« kompozicija za fresco crtež.

50 Split, Salon Galić, 16. - 31. prosinca 1936.

51 Veoma vjerojatno: Vojmil Rabadan (Split, 31. srpnja 1909. - Zagreb, 5. siječnja 1988.).

52 Treća prvomajska izložba Udruženja likovnih umjetnika Hrvatske - Podružnice za Dalmaciju, Split, Umjetnički salon Galić, 1. – 15. svibnja 1948.

53 Izložba likovnih umjetnika za Dalmatinski festival, Split, Umjetnički salon Galić, 18. kolovoza - 18. rujna 1945.

54 Četvrta izložba Udruženja likovnih umjetnika Hrvatske, Zagreb, Okrugli paviljon, Trg žrtava fašizma, 21. studenoga - 21. prosinca 1948.: Slikari. Parać Vjekoslav Split, Lovretska 15: 82 Povratak s polja ulje (fotografija); 83 Šipci ulje; 84 Rad na Omladinskoj pruzi ulje.

55 Udruženje likovnih umjetnika Hrvatske. Šesta izložba, Zagreb, Umjetnički paviljon, 29. studenoga - 29. prosinca 1950.: Slikari. Parać Vjekoslav Zagreb, Ilica 106: 57 Jesenski pejzaž akvarel 56×65; 58 Skica za autoportret ugljen 57×41.

56 Veoma vjerojatno Izložba likovnih radova iz Narodnooslobodilačke borbe u čast 8. godišnjice Narodnog ustanka u Hrvatskoj, Zagreb, Salon Udruženja likovnih umjetnika Hrvatske, 27. srpnja - 3. kolovoza 1949.

57 Izložba umjetnika partizana, Split, srednja palača Botićeve poljane, 23. prosinca 1944. - 10. siječnja 1945.: Parać Vjeko: 60) »Avioni, avioni …« - sepija; 61) Zora na bojištu - crtež kredom; 62) Nijemci ulaze - crtež tušem; 63) Pred bolnicom - crtež tušem; 64) Sirotinja - crtež tušem; 65) Vješala - crtež tušem; 66) Ustanak - gvaš; 67) Patrolni čamac - akvarel; 68) Na položaju, Karavana - skice za linorez; 69) Partizani, Pred bunkerom - skice za linorez; 70) U doba novog poretka - crtež akvarelom; 71) Partizanski leut - karton za fresko.

58 Izložba umjetnika partizana, Dubrovnik, Radnički dom, 2. - 12. veljače 1945. Parać Vjeko: 38) »Avioni, avioni …« - sepija; 39) Zora na bojištu - crtež kredom; 40) Nijemci ulaze - crtež tušem; 41) Pred bolnicom - crtež tušem; 42) Sirotinja - crtež tušem; 43) Vješala - crtež tušem; 44) Ustanak - gvaš; 45) U doba novog poretka - crtež akvarelom.

59 Izložba umjetnika partizana, Zagreb, Umjetnički paviljon, 20. lipnja - 20. srpnja 1945.: Parač Vjekoslav: 87) Karavana uz Kozjak akvarelirani crtež; 88) Partizani lavirani crtež (fotografija); 89) Sprovod u zoru crayon; 90) Nijemci dolaze lavirani crtež; 91) Vješala lavirani crtež; 92) Ranjenik lavirani crtež; 93) Na brdima gouache; 94) Partizanski leut akvarel.

60 Možda: Izložba Udruženja likovnih umjetnika Hrvatske, Osijek, Dom kulture, 5. - 14. studenoga 1950.: Slikarstvo. Parać Vjekoslav Zagreb, Ilica 85: 96 Sprovod u zoru olovka 63×78; 97 Nijemci ulaze lavirani tuš 45×66; 98 Partizanski leut akvarel 78×63.

61 Posjetio tvornicu 26. srpnja 1946. (I. Mileta 1978, foto posjeta).

References

M. Budak 2014 

Budak Mile, Kod kipara Arne Brekera, Split 2014.

I. Grubišić 2010 

Grubišić Ivan, Solinski Paraći, Tusculum 3, Solin 2010, 71-103.

M. Ivanišević 1999 

Ivanišević Milan, Umjetnine u splitskoj Vili Dalmaciji, Kulturna baština 30, Split 1999, 229-270.

M. Kuzmić 2010 

Kuzmić Marin(uredio), Antifašistički Split. Ratna kronika 1941. - 1945., Split 2010(elektronički zapis).

M. Matijević - M. Domazet 2006 

Matijević Marko, Domazet Mladen, Solinska svakodnevica u osvit novoga doba, Solin 2006.

I. Mileta 1978 

Mileta Ivo(pripremio), »10 kolovoz« 1908 - 1978. Putovima borbe i stvaralaštva, Split 1978.

Splitski almanah 1925 

Splitski almanah i adresar za godinu 1925, Split 1925.


This display is generated from NISO JATS XML with jats-html.xsl. The XSLT engine is libxslt.